fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Dyskusje

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Dyskusje

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

Opinie

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. X-KOM

E-learning

(C) Fundacja Think!

Innowacje w edukacji

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. ABBYY Fine Reader

E-learning

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. Fotolia.com

E-learning

fot. Learnetic SA

ICT / TIK

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Szkoła Edukacji

Nauczyciele

fot. Edunews.pl

Szkoły

fot. Fotolia.com

Nauczyciele

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Fotolia.com

Szkoły

fot. Navigo Wrocław

Szkoły

fot. Oktawia Gorzeńska

Szkoły

Ostatnie komentarze

Nadchodzące wydarzenia

Zakończone wydarzenia

INSPIR@CJE 2019 (27-28.06.2019)

> zobacz filmy z wystąpieniami prelegentów

***

INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2019 (23-24.02.2019)

> zobacz filmy z wystąpieniami prelegentów

Czytaj więcej

Grid List

fot. Edunews.pl

Edytoriale

fot. Edunews.pl

Edukacja wczesnoszkolna

domena publiczna - Pixabay.com

Przez życie

fot. Iwona Nowakowska

Projekty edukacyjne

Edu-myśli-my

 
Uczenie się jest skarbem, który możemy zabrać ze sobą wszędzie.
[przysłowie chińskie]

Tablica ogłoszeniowa

  • TIK-owe plakaty edukacyjne do klas lekcyjnych dużego formatu (A2) do pobrania tutaj.
  • W kanale Futuredu/Edunews.pl we Flickr.com dostępnych jest ponad 1000 zdjęć na licencji CC-BY mających kontekst edukacyjny.
  • W sklepie internetowym Edustore.eu można skorzystać z kilkudziesięciu e-zasobów dydaktycznych (ebooki, scenariusze, gry, filmy itp.).

Jesteśmy na facebooku

fb

Cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Czego młodzież uczy się z serwisów społecznościowych

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

innowacje w edukacjiBadacze z uniwersytetu Minnesota udokumentowali, że korzystanie ze społecznościowych serwisów takich jak MySpace czy Facebook może przynieść korzyści edukacyjne - rozwija między innymi umiejętności technologiczne oraz kreatywne myślenie. Badani uczniowie byli otwarci na nowe i odmienne punkty widzenia oraz rozwinęli umiejętności komunikacyjne. 

 

Dane były zbierane przez ponad sześć miesięcy bieżącego roku od uczniów w wieku od 16 do 18 lat, w 13 miejskich szkołach średnich na Środkowym Zachodzie Stanów Zjednoczonych. Dodatkową, losowo dobraną podgrupę spytano o rodzaj jej aktywności internetowej w czasie poruszania się po MySpace – internetowym forum, które zapewnia użytkownikom pocztę elektroniczną, społeczność w sieci oraz różne funkcjonalności oparte na technikach audio oraz wideo.

"Odkryliśmy, że uczniowie używając serwisów społecznościowych tak naprawdę ćwiczą te rodzaje umiejętności dwudziestego pierwszego wieku, które powinni opanować, żeby móc obecnie odnosić sukcesy” - mówi Christine Greenhow, badacz technologii nauczania z College of Education and Human Development na uniwersytecie oraz kierownik projektu. "Uczniowie nabierają pozytywnego nastawienia do używania systemów technologicznych, edytowania i dostosowywania zawartości oraz myślenia o internetowym layoucie oraz kompozycji. Oprócz tego dzielą się kreatywną, oryginalną pracą, taką jak poezja czy film, oraz ćwiczą, jak w sposób bezpieczny i odpowiedzialny korzystać z informacji i technologii. Strony internetowe mają ogromny potencjał edukacyjny”.

Wnioski dla nauczycieli

Wyniki badania, według Greenhowa, nie tylko dowodzą, że serwisy społecznościowe mogą dać dużo więcej niż tylko towarzyskie spełnienie czy też zawodowe budowanie więzi. Dane pokazują również jakie wnioski mogą wyciągnąć z nich edukatorzy, którzy teraz mają szerokie możliwości wsparcia tego, czego ich uczniowie uczą się w sieci. 

Badacze odkryli, że tylko niewielu uczniów jest naprawdę świadomych, jakie szanse naukowe oraz zawodowe kryją się na stronach internetowych. Przekazywanie wiedzy o tych możliwościach, jak mówi Greenhow, jest kolejnym sposobem, w jaki edukatorzy mogą pracować z uczniami, wykorzystując ich doświadczenie z portalami społecznościowymi. Nauczyciele mogą pomóc uczniom uświadomić sobie korzyści, jakie może przynieść używanie serwisów społecznościowych, poprzez pracę nad pogłębianiem dopiero powstających w głowach uczniów wyobrażeń o tym, co to znaczy być dobrym „cyfrowym” obywatelem oraz liderem w sieci.

Wyniki badania są w sprzeczności do wcześniejszych badań Pew Institute z 2005, które sugerowały „cyfrowy podział”, według którego uczniowie o niskich dochodach są również zubożali również technologicznie. Według Pew używanie internetu przez nastolatków z rodzin zarabiających $30,000 i poniżej było ograniczone do 73%, co stanowi o 21 punktów procetowych mniej niż wykazały badania Uniwersytetu w Minnessocie.

(Źródło: Informacja prasowa, University of Minnesota)