Urządzenia komputerowe są obecne w szkołach średnich od wielu lat, najczęściej jednak stanowią wyposażenie pracowni informatycznych i młodzież ma ograniczone możliwości, aby wykorzystać je w różnych działaniach projektowych. A przecież to uniwersalne narzędzia, które mogłyby szerzej służyć całej społeczności szkolnej, gdyby były wykorzystywane także poza lekcjami przedmiotowymi. Na przykład, gdy szkoła organizuje przeznaczone do tego studia multimedialne służące np. do realizacji projektów społecznych wokół szkoły. Fundacja THINK! zaprasza nauczycielki, nauczycieli oraz młodzież szkolną ze szkół średnich do udziału w nowym projekcie Impact Makers.
Najlepszy czas dla nas jest tu i teraz
„Najlepsza zupa na świecie” Susanny Isern to wyjątkowa książka o tym, jak do żółwia przybywają po kolei znajomi, przyjaciele, sąsiedzi, przynosząc swoje małe „coś”… Żółw dorzuca wszystko do garnka i gotuje, rozmawiając, śmiejąc się i przekomarzając z tymi, którzy przychodzą w odwiedziny…
Spotkajmy się w Kindlotece
Cyfryzacja i rozwój technologii umożliwiają uruchamianie kolejnych inicjatyw edukacji nieformalnej, które pomagają młodym i dorosłym rozwijać i uzupełniać swoje umiejętności. Oferta ta powiększa się z roku na rok. Do takich sieci edukacyjnych należą także Kindloteki - bogato wyposażone przestrzenie edukacyjne, w których dzieci i młodzież mogą czytać, majsterkować, programować. Od 2019 r. powstało ich w całej Polsce już ponad 90. Powstają w instytucjach takich jak szkoły, biblioteki, centra kultury i nauki.
O dobrej szkole dobrego życia, czyli Pokazać Przekazać 2024
Najczęściej rozmawiamy o szkole w kontekście procesów uczenia się / nauczania. O tym, czego trzeba się uczyć, co należy zapamiętać, co powinniśmy wyćwiczyć. Ale szkoła to instytucja, która służy nie tylko wyuczeniu przeróżnych treści, ale także przygotowaniu młodych ludzi do dalszej drogi w życiu. Może do dobrego życia?
Tygodzień Szczęścia w szkole szpitalnej
Wartości, działania i przemyślenia związane z dbałością o dobrostan całej społeczności szkolnej – uczniów, nauczycieli, rodziców i osób, z którymi na co dzień współpracujemy, są dla nas ważne każdego dnia. W codziennej rzeczywistości szkolnej, przy wielu zadaniach, które stają przed dyrektorem i nauczycielami, zdarza się, że umyka to, co istotne. Zbyt mało czasu poświęca się na uważniejsze pochylenie się nad zagadnieniami i działaniami mającymi niezaprzeczalny wpływ na nasze samopoczucie, sposób postrzegania świata i ludzi oraz widzenie swojego miejsca w tym świecie.
Tydzień Szczęścia w Szkole to tylko początek...
Czym jest szczęście? Odpowiedzi na postawione w ten sposób pytanie ludzkość poszukuje od dawna. Nad zagadnieniem tym pochylili się (i pochylają nadal) zarówno wielcy myśliciele, jak i naukowcy. Jak się jednak okazuje, choć powszechnie pożądane (wszak każdy marzy, żeby - jak onegdaj pięknie śpiewała Anna Jantar - „szczęśliwym być…”), szczęście jest jednym z najtrudniejszych do zdefiniowania pojęć. W codziennym życiu spotykamy się z różnym rozumieniem tego, dla wielu nieuchwytnego i trudno osiągalnego, stanu. Każdy człowiek może mieć bowiem własną, wynikającą z jego prywatnych marzeń, doświadczeń życiowych i przeżyć, a także z charakteru i osobowości, definicję szczęścia.
Ciekawi siebie – ciekawi świata, czyli V Ogólnopolski Tydzień Szczęścia w Szkole
Już po raz piąty zbieramy ogólnopolską społeczność, by w dniach 23-29 września 2024 popularyzować naukowe podejście do szczęścia i dobrostanu w szkołach, przedszkolach, bibliotekach, domach kultury… wśród dorosłych (nauczyciele, pracownicy administracji, rodzice) i wśród dzieci. Tydzień Szczęścia w Szkole jest pretekstem, by zainicjować w nowym roku szkolnym pozytywne podejście do nauczycieli, uczniów, pracowników szkoły, rodziców…
Ostatnie komentarze
Bardzo dziękuję za cenny komentarz.
Jestem w pewnym sensie Pana "studentem" ...