O portalu

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szanowny czytelniku!

Edukacja chyba jest potwornie nudna, nie da się o niej często pisać i mówić. To zapewne dlatego tak rzadko w mediach można znaleźć pozytywne informacje o zmianach w świecie edukacji, które dokonują się przecież na naszych oczach pod wpływem czynników politycznych, społecznych, gospodarczych i technologicznych (negatywnych jet znacznie więcej). Edukacja jest też chyba ważna tylko raz na cztery lata, przy okazji wyborów. Wtedy nagle wszyscy politycy przypominają sobie, że są szkoły, że jest armia wyborców - nauczycieli, że są rodzice dzieci, które chodzą do szkoły, a zatem trzeba pokazać, jak to nasz program polityczny wspaniale rozwinie polską edukację. Odkopują wtedy najdziwniejsze i najbardziej utopijne pomysły, próbując dowieść, że w edukacji jest źle i że mają cudowne lekarstwo na wszelkie jej bolączki.

Nie zgadzamy się z takim podejściem. Edukacja jest ciekawa i edukacja jest ważna na co dzień, jest bowiem procesem, który (globalnie ujmując) zaczął się tysiące lat temu i trwa nieustannie. I nie ma końca, bo świat ciągle jest w ruchu, zmienia się, więc trzeba się go uczyć na nowo. Edukacja jest obecna w życiu każdego z nas od poczęcia aż do śmierci, chociaż nie zawsze sobie to uświadamiamy.

Aby pokazać, że edukacja jest ważna na co dzień i że wpływa na losy każdego z nas, stworzyliśmy w 2008 r. portal EDUNEWS.PL, którego mottem stało się powiedzenie "dobre pomysły na edukację przez całe życie". Chcieliśmy stworzyć nową jakość w debacie o współczesnej edukacji, która naszym zdaniem była niemrawa i źle zorganizowana. Z debatą publiczną wokół spraw edukacji nadal nie jest dobrze, zbyt często bowiem o kształcie tej dyskusji, zupełnie niepotrzebnie, decyduje polityka. A potrzebujemy dyskusji merytorycznej, wielogłosowości, spierania się na argumenty, a nie na utopie. Chcemy pokazywać dobre pomysły, które sprawdzają się w polskich lub zagranicznych szkołach i uczelniach oraz organizacjach pozarządowych działających w obszarze edukacji.

Możemy z dumą po kilku latach działania powiedzieć, że udało nam się zrealizować ten cel. I nadal będziemy rozwijać naszą działalność. Chcemy być portalem gromadzącym największą społeczność osób zainteresowanych tematyką edukacyjną. Chcemy w nim prezentować opinie i opracowania oraz toczyć debaty nad kształtem polskiej i światowej edukacji oraz jej największymi wyzwaniami w XXI wieku. Nie chcemy być portalem informacyjnym skupiającym się tylko na wydarzeniach dotyczących polskiego systemu oświaty, lecz takim, w którym są publikowane informacje z różnych stron świata, inspirujące do działania i wprowadzania szeroko rozumianych innowacji w procesie edukacji. Wierzymy, że edukacja jest materią "żywą" i rozwijającą się, więc warto o niej często i dużo pisać.

EDUNEWS.PL powstał i jest rozwijany wyłącznie w oparciu o zasoby prywatne, co pozwala nam zachować niezależność w ocenie różnych zjawisk i wydarzeń edukacyjnych. Nie stoją za portalem wielkie korporacje i instytucje publiczne, które na rozwój takich inicjatyw mogą przeznaczyć duże budżety, ani też wielki zespół redakcyjny. Naszych użytkowników nie przyciągają głośne i intensywne kampanie reklamowe w internecie. W tym portalu największą wartość mają dobrej jakości edukacyjne zasoby merytoryczne, niekoniecznie zaś ciekawe rozwiązania graficzne i informatyczne. Dlatego cieszymy się, że z zasobów EDUNEWS.PL skorzystało już ponad 950 tysięcy użytkowników Internetu. Dziękujemy, że jesteście z nami.

Zapraszamy do współpracy przy tworzeniu portalu debaty edukacyjnej, jakim jest EDUNEWS.PL oraz do korzystania z naszych zasobów. Prosimy pamiętać, że o ile nie zaznaczono licencjami, są one chronione prawem autorskim.

 

Redakcja portalu

***

Ilustracje użyte w portalu pochodzą z różnych źródeł, ale najczęściej korzystamy z zasobów portalów sxc.hu, pixabay.com, fotolia.com oraz z olbrzymich zasobów własnych fotografii, które zbieramy między innymi w serwisie Flickr w dwóch kanałach: https://www.flickr.com/photos/edunews/ oraz (bezpłatne zdjęcia "edukacyjne" na licencji CC-BY Futuredu-Edunews.pl): https://www.flickr.com/photos/futuredu/

 



 

 
***

.

{jacomment off}

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie