Czy warto zostać #SuperKoderem? Takie pytanie przyświecało uczniom i nauczycielom Szkoły Podstawowej w Małogoszczu, kiedy to zdecydowali się na udział w programie #SuperKoderzy. Pod opieką nauczyciela informatyki Iwony Szyszkowskiej oraz nauczyciela matematyki Moniki Grzyb, został nagrany filmik konkursowy do ścieżki Majsterkowicze 2.0, wypełniono niezbędne formularze i wnioski. Z niecierpliwością czekano na wyniki.

Szukasz pomysłu na ciekawą i angażującą lekcję? Wiele inspiracji znajdziesz w Internecie, trzeba tylko dobrze poszukać (i wiedzieć, czego mniej więcej się szuka). W sieci są dostępne setki aplikacji, które mogą być z powodzeniem wykorzystane w nauczaniu w klasach I-III i na innych etapach kształcenia.

Fiszki to doskonały sposób na naukę języków obcych, ale czy tylko języków obcych? Otóż nie… Technologia, z której korzysta coraz więcej nauczycieli umożliwia m.in. tworzenie elektronicznych fiszek, które mogą być doskonałą pomocą dydaktyczną do opanowania i utrwalenia nowych wiadomości na każdym przedmiocie.

W ciągu 4 lat (2018-2021) MEN przekaże 320 mln zł na rozwój szkolnych pracowni przyrodniczych. Termin składania wniosków upływa 14 czerwca br. Kryteria programu dają szkołom dużą dowolność w wyborze przedmiotu dofinansowania, dlatego, zamiast tradycyjnych materiałów, warto postawić na trwały i nowoczesny sprzęt, który przez lata ułatwi prowadzenie ciekawych, angażujących zajęć w zakresie chemii, biologii, fizyki czy geografii.

Od początku roku naukę programowania u najmłodszych uczniów możemy rozwijać dzięki Scratch 3.0 – programowi, który sprawi, że przygoda z programowaniem stanie się jeszcze ciekawsza i roztoczy przed nami cały wachlarz możliwości współdziałania, współdzielenia i kreatywnego podejścia.

Jednym z najważniejszych zadań współczesnej i nowoczesnej szkoły jest kształtowanie kompetencji kluczowych u uczniów, czyli wyposażenie w wiedzę, umiejętności i postawy, które umożliwią im swobodne funkcjonowanie w społeczeństwie i gospodarce. Uczniowie XXI wieku muszą uczyć się właściwych technik komunikacji, współpracy w grupie, logicznego myślenia, umiejętności rozwiązywania problemów, porozumiewania się w obcych językach, obsługi komputera, wykorzystywania go w codziennym życiu, pozyskiwania i analizowania informacji oraz wyciągania wniosków. Aby generalizować i utrwalać nabyte kompetencje musimy proponować uczniom zróżnicowane i atrakcyjne zajęcia edukacyjne.

Do czego można użyć bananów? A kawałka styropianu w kształcie gitary? To oczywiste – można z nich stworzyć instrumenty muzyczne! Kiedy myślę o programie #SuperKoderzy Fundacji Orange i jego dwóch edycjach, w których brałam udział z moimi uczniami, nie przestaję się uśmiechać. Po udziale w I edycji programu, w ścieżce Majsterkowicze 2.0, nic już nie było takie samo, jak przedtem. Tę zmianę umocniła II edycja programu, w której realizowaliśmy ścieżkę Cyfrowi DJ-je.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie