Pisanie to umiejętność celowa, opanowywana po coś. Człowiek pisze, aby zanotować myśl, informację. Ma to zrobić szybko i czytelnie. Litery mają cechy charakterystyczne, które pozwalają nam je zidentyfikować i pismo uproszczone na nich się opiera, eliminując zbędne dodatki. Umożliwia skupienie się na literach, nie na towarzyszących im falach, pętelkach, falbankach oraz łączeniach, a w efekcie pisanie chętniej i szybciej!

Od maja trwają egzaminy, poprawki, poprawianie prac, ustalanie stopni na koniec roku. Uczniowie przestają być zainteresowani nauką. Jeśli stopnie już są wystawione, to uczniowie przestają widzieć sens chodzenia do szkoły i uczenia się czegoś nowego. Zaczynają się takie "nieformalne" niby-wakacje. Wiele klas wyjeżdża w tym czasie na wycieczki, ale to nie zapełni całego okresu przedwakacyjnego. Zróbmy coś inaczej.

W ramach programu „Stacja Galaxy” dziesięć szkół podstawowych z całej Polski zostało nagrodzonych za wyjątkowe zaangażowanie w promowanie bezpiecznego korzystania z Internetu. Doceniono je za organizację dodatkowych inicjatyw, które zintegrowały uczniów, nauczycieli i rodziców. Wspólnie brali oni udział w warsztatach, spotkaniach czy zabawach poświęconych cyberbezpieczeństwu.

Około 30 ekspertów, 15 warsztatów, 3 duże debaty, sesje panelowe, „world cafe”, format „akwarium” czekają na uczestników konferencji Pokazać–Przekazać w dniach 21-22.08 br. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Autonomiczny pojazd, konsole do retro gier napędzane pedałami, aplikacja GreenWear ujawniająca wpływ fast fashion na środowisko, modele pojazdów napędzanych wodorem i etanolem oraz szkolne strefy relaksu i dobrostanu – to tylko niektóre z 19 projektów zrealizowanych w drugiej edycji programu Akcelerator Pro. W roku szkolnym 2024/2025, dzięki wspólnemu działaniu Fundacji Szkoła z Klasą i Fundacji Inter Cars, uczniowie wraz z nauczycielami wprowadzali w życie innowacyjne pomysły, które uczą współpracy, kreatywności i odpowiedzialności.

Edukacja matematyczna w klasach młodszych to bardzo ważna sprawa. Ważne, aby była prowadzona w sposób świadomy, aktywny, adekwatny do wieku rozwojowego dzieci. Niedobrze, jeśli edukacja matematyczna dzieje się tylko w podręcznikach, ćwiczeniach czy zeszytach. Niedobrze, jeśli skupia się jedynie na liczbach i rachowaniu.

Umiejętność sporządzania notatek przydaje się każdemu człowiekowi. Notatka i zawarta w niej refleksja jest głównym obszarem dla uczenia się. Dobrze, aby uczniowie nauczyli się je robić już w szkole podstawowej. Ale dla wielu uczniów nawet w szkole średniej robienie notatek jest trudne. W tym wpisie kilka pomysłów na sensowne notowanie.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie