Odznaki za umiejętności i osiągnięcia w edukacji wczesnoszkolnej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Monitorowanie procesu nauczania oraz motywacja ucznia poprzez przyznawanie sprawności, wzorowane na systemie harcerskim, to podejście, które może przynieść wiele korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. W tym modelu, podobnie jak w harcerstwie, uczniowie zdobywają "sprawności/odznaki” za osiąganie konkretnych umiejętności i wiedzy, co motywuje ich do dalszej nauki i samodoskonalenia.

Wprowadzenie takiego systemu może zwiększyć zaangażowanie uczniów, ponieważ daje im poczucie sukcesu. Dla nauczycieli stanowi to narzędzie do bardziej precyzyjnego śledzenia postępów uczniów, co pozwala na indywidualizację procesu edukacyjnego i lepsze dostosowanie metod nauczania do potrzeb poszczególnych uczniów. 

Poznaj SOK, czyli „Sprawnościowy OK” - połączenie metod stosowanych w harcerstwie z ocenianiem kształtującym jako źródło motywacji w edukacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wdrożyć taki system, przy jednoczesnym wsparciu oceniania kształtującego - obejrzyj relację z konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 22-23 marca 2025 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Fundacja Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, MAC Edukacja, Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Edu3Dkacja, Educarium, FAST Heroes, Wydawnictwo Nasza Ksiegarnia, Kampania "Mamy kota na punkcie mleka"

 

Notka o autorce: Beata Minta jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wielkopolskim. Mentorka w kursach CEO Ocenianie Kształtujące i OK zeszyt. Pracę szkolną opiera na ocenianiu kształtującym. Pasjonuje się TIK. Pracuje metodą projektową, realizuje projekty eTwinning.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie