Odznaki za umiejętności i osiągnięcia w edukacji wczesnoszkolnej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Monitorowanie procesu nauczania oraz motywacja ucznia poprzez przyznawanie sprawności, wzorowane na systemie harcerskim, to podejście, które może przynieść wiele korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom. W tym modelu, podobnie jak w harcerstwie, uczniowie zdobywają "sprawności/odznaki” za osiąganie konkretnych umiejętności i wiedzy, co motywuje ich do dalszej nauki i samodoskonalenia.

Wprowadzenie takiego systemu może zwiększyć zaangażowanie uczniów, ponieważ daje im poczucie sukcesu. Dla nauczycieli stanowi to narzędzie do bardziej precyzyjnego śledzenia postępów uczniów, co pozwala na indywidualizację procesu edukacyjnego i lepsze dostosowanie metod nauczania do potrzeb poszczególnych uczniów. 

Poznaj SOK, czyli „Sprawnościowy OK” - połączenie metod stosowanych w harcerstwie z ocenianiem kształtującym jako źródło motywacji w edukacji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wdrożyć taki system, przy jednoczesnym wsparciu oceniania kształtującego - obejrzyj relację z konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 22-23 marca 2025 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: Fundacja Eduko, Fundacja Medicover & FitSchool, MAC Edukacja, Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: Edu3Dkacja, Educarium, FAST Heroes, Wydawnictwo Nasza Ksiegarnia, Kampania "Mamy kota na punkcie mleka"

 

Notka o autorce: Beata Minta jest nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Kornela Makuszyńskiego w Koźminie Wielkopolskim. Mentorka w kursach CEO Ocenianie Kształtujące i OK zeszyt. Pracę szkolną opiera na ocenianiu kształtującym. Pasjonuje się TIK. Pracuje metodą projektową, realizuje projekty eTwinning.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie