Dysleksja to trudności w nauce czytania i pisania u dzieci, które nie powinny mieć z taką nauką problemów, nie posiadają dysfunkcji intelektualnych, nie mają żadnych poważnych wad wzroku i słuchu ani schorzeń neurologicznych.
Sprawdź się przed sprawdzianem
Przedstawię trzynaście sposobów na sprawdzenie jak uczniowie są przygotowani do sprawdzianu. Dlaczego warto to sprawdzić i jak to robić? Jest kilka ważnych powodów.
Sztuka pochwał
Dziś napiszę o sile i potrzebie doceniania, o barierach w sztuce doceniania i wskazówki, jak je pokonywać. Chwalenie, docenianie, świętowanie to nie jest łatwa sprawa też w szkole. Struktura nauczania w szkole jest taka: nauczyciel jest ekspertem, wie i przekazuje najlepiej jak umie wiedzę; uczniowie korzystają z wiedzy nauczyciela i uczą się tego, czego szkoła wymaga. Nie widać miejsca na chwalenie.
Jak metoda STEM pomaga dzieciom w nauce języka polskiego?
Metodologię STEM w edukacji wczesnoszkolnej najczęściej przedstawia się jako sposób na rozwój w młodych uczniach i uczennicach kompetencji cyfrowych. Kojarzy się ją z umiejętnościami programowania czy korzystania z nowoczesnych technologii. Rozwiązania STEM-owe mają jednak o wiele szersze zastosowanie, w tym również w nieoczywistym obszarze nauczania języka polskiego jako języka obcego. Przykłady takich inicjatyw można znaleźć w ramach programu Amazon STEM Kindloteka.
Wyprawa po przygodę, czyli o projektach edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej
Praca z lekturą nie musi być nudna, wręcz przeciwnie może być prawdziwym wyzwaniem i fascynującą przygodą. Wszystko zależy od aktywności uczniów i celów, jakie chcemy zrealizować. Zachęcamy do rozpoczęcia przygody z projektem edukacyjnym już w klasach 1-3. Przy realizacji projektów podstawa programowa może być realizowana we wszystkich obszarach nauczania.
Kuleje – kóleje, czyli mój sposób na ortografię
Ortografia. Czasem spędza sen z powiek naszym uczennicom i uczniom, ich rodzicom oraz nauczycielkom/ nauczycielom. Niekiedy sama słyszę, że ortografia kuleje. No właśnie – kuleje czy kóleje?
Jedenaście pomysłów na zakończenie lekcji
Kończąc lekcję nauczyciel często zastanawia się: Czy moi uczniowie naprawdę rozumieją, o czym mówiliśmy? Czy pamiętają, od czego zaczęliśmy i o czym rozmawialiśmy? Czy wiedzą, co z tego jest najważniejsze?
Ostatnie komentarze