Porażki mogą być bardzo pomocne w uczeniu się. I w kształtowaniu empatii. Bo zapomina wół jak cielęciem buł[1]. Niedawno miałem okazję poczuć się jak student. Poniosłem porażkę, ale czegoś się nauczyłem. Czyli jednak sukces.

Kostki, które przygotowałyśmy dla naszych uczniów można wykorzystać w codziennej pracy z dziećmi, z młodzieżą, ale także z dorosłymi. Rozdając uczniom lub uczestnikom zajęć kostkę możemy w dynamiczny, kreatywny sposób przeprowadzić rundę otwierającą lub podsumowującą lekcje.

Kreatywność w procesie nauki języków obcych ułatwia zapamiętywanie i przywoływanie informacji, dzięki głębokiemu przetwarzaniu języka. Dodatkowo, twórcze i angażujące zadania oraz innowacyjne metody nauki sprawiają, że uczniowie mają większą motywację do doskonalenia umiejętności językowych.

Zadaniem nauczyciela jest nie tylko uczenie uczniów faktów i umiejętności, ale również głębokiego rozumienia świata i zjawisk. Sama wiedza i umiejętności są jak patrzenie na las od jego środka, łatwo dostrzec szczegóły, ale trudno zobaczyć całość. Aby uczniowie mogli mieć wgląd w całość, muszą „unieść się” w powietrze i zobaczyć las z góry. Muszą mieć w szkole szansę na uogólnienia, podsumowania i wyciąganie wniosków.

Mitologia grecka. Źródło nieustannych westchnień jednych i braku zrozumienia innych. Wór, z którego można wyciągać wciąż i wciąż nowe motywy, postaci i zdarzenia. Czy wytrzyma próbę starcia z popkulturą?

Wśród opublikowanych niedawno ”Podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020” znajduje się punkt “Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości oraz kompetencji cyfrowych uczniów”. Jednocześnie pojawiają się doniesienia o tym, że nauczyciel pewną część treści z podstawy programowej powinien przeprowadzić metodą projektu. Niewiele metod sprzyja realizacji tych oczekiwań w równie szerokim zakresie jak Godzina Geniuszu, czyli pomysł na pracę projektową oparty na sprawdzonych praktykach stosowanych w jednych z największych firm świata, które w ten właśnie sposób od lat motywują swoich pracowników do tworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    "...informował szkoły, aby podjęły działania, umożliwiające..." - Na co komu ministerstwo, które nie...
  • Written by Adam
    W 2012 roku MEN informował szkoły, aby podjęły działania, umożliwiające e-nauczanie. Opracowano takż...
  • Written by Robert Raczyński
    Wszystkie głosy i konteksty, niezależnie od ich wartości merytorycznej, stają się jednakowo nieistot...
  • Written by Małgorzata
    Popieram w zupełności, decyzja w sprawie zawieszenia pracy szkoły z powodu Covid
    nie powinna spadać n...
  • Written by Anna Grąbczewska
    Dziękuję za komentarz! Pełna zgoda na uwagę o zaciekawianiu. Ważna jest kolejność działań (a w prakt...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie