Ostatnie sympozjum North American Council for Online Learning w Phoenix
(Arizona), poruszyło temat wzrostu popularności wirtualnych szkół.
Uczęszczający do nich studenci, dyskutowali o tym, dlaczego porzucili
mury tradycyjnej szkoły na rzecz nauczania online. Co powoduje wzrost
liczby studentów takich szkół i dlaczego wybierają zajęcia w trybie e-learning?
Wszyscy, którzy uważają, że nauczanie przez komórkę to fanaberia czy najwyżej moda, powinni zastanowić się nad zmianą zdania. Kilka tygodni temu w Waszyngtonie odbyła się pierwsza w historii konferencja w całości poświęcona korzyściom, jakie już przyniosło wykorzystanie telefonów komórkowych w edukacji. Według niektórych to nie trend – to przyszłość kształcenia.
Jeżeli między kurą a kupką ziarna postawi się kawałek siatki – będzie
ona próbowała dodziobać się do ziarna przez oczka siatki do upadłego
i nie zrobi kilku kroków, aby ją obejść... No cóż, kura słabo
myśli. Ale taki człowiek: myśli, że myśli dobrze (myślę, więc jestem) i
często z całą mocą swojej inteligencji uderza w siatkę
(cokolwiek to znaczy)! Zwłaszcza w obszarze edukacji i szkoły.
Naukowcy z amerykańskiego Narodowego Centrum Innowacji Technologicznych
dokonali wyboru czterech zjawisk, które dają niebywałą możliwość
wpływania na rozwój świata i nas samych. Są to według nich: programowanie równoległe
(parallel computing), cloud computing, mapy umysłu (mind mapping) i globalne rozproszenie linii produkcyjnej.
Nauka mówienia stanowi część problematyki nauk społecznych. Socjologia, medycyna, kultura, dyscypliny można wyliczać długo. Komunikacja międzyludzka, w tym nauka mówienia, jest jedną z głównych tematyk badań naukowych prowadzonych w Collegium de Lyon (Francja). Rozmawiamy z Yvan’em Rose, który prowadzi w Instytucie badania nad nauką mówienia dzieci.
Tradycyjne szkolne uczenie się bazuje na kumulowaniu olbrzymiej ilości informacji oraz tradycyjnej szkolnej "dynamice", którą najprościej ująć: "siedź spokojnie i słuchaj". Nowoczesna szkoła i nowoczesne podejście do uczenia się musi koniecnie przełamać tę tradycję – niestety bardzo niewłaściwą dla prawidłowego przebiegu procesów uczenia się!
Wczoraj odbyła się konferencja pod tytułem „Edukacja finansowa – moda czy konieczność? Czy kryzys zmieni świadomość finansową Polaków?” Zgromadzeni specjaliści z dziedziny PR, mediów oraz sektora finansowego wspólnie zastanawiali się, na ile światowy kryzys wpłynie na zmianę podejścia Polaków (i instytucji finansowych) do edukacji finansowej.