Muzeum Archeologiczne w Gdańsku kusi turystów wiernie odtworzoną uliczką hanzeatycką, dzięki której zwiedzający mogą zobaczyć (a nawet powąchać) życie w średniowiecznym mieście. Nareszcie polskie muzea dostrzegają, że zwykłe gabloty i znudzone panie pilnujące eksponatów nie przyciągają już nikogo oprócz organizowanych na siłę wycieczek szkolnych.
Warto blogować
Rośnie popularność blogów jako źródła informacji, wymiany opinii i doświadczeń, zdobywania wiedzy. Dotyczy to zwłaszcza młodych ludzi, którzy używają blogów w sposób naturalny w swoim życiu osobistym, naukowym czy zawodowym. Blogi mogą stać kluczowym narzędziem szeroko pojętej edukacji, o ile ich znaczenie dostrzegą wreszcie nauczyciele i edukatorzy.
Zarządzanie finansami osobistymi jako kompetencja życiowa
Szybki rozwój globalnych rynków finansowych, pojawianie się nowych produktów finansowych oraz częste zawirowania na globalnych rynkach finansowych – których co jakiś czas jesteśmy świadkami - zmuszają do nowego spojrzenia na edukację finansową młodzieży i osób dorosłych. Zwłaszcza w Polsce, gdzie zaniedbania w tym obszarze są poważne.
Multimedia w edukacji (3). Praktyka
Nieprzebrane zasoby Internetu pełne są materiałów o charakterze edukacyjnym. Zgodnie z duchem kultury 2.0, szerzącej takie wartości, jak dostępność, współdzielenie, otwartość zasobów, większość renomowanych uczelni udostępnia w trybie on-line wykłady czy treści kursów internetowych, dzieląc się wiedzą z opinią publiczną.
Czy Internet niszczy naszą inteligencję?
Dla większości użytkowników, Internet to podstawowe źródło informacji. Spędzamy coraz więcej czasu przed ekranem, więc trudno się dziwić, że naukowcy uważnie badają, jaki wpływ ma sieć na ludzki mózg. Niektórzy twierdzą, że korzystanie z internetowych zasobów może redukować pamięć, zmniejszać długość koncentracji, a z czasem nawet ograniczać inteligencję.
Gry kształcą dzieci i... chirurgów
W trakcie corocznej konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, która w tym roku odbyła się w Bostonie, naukowcy z Fordham Univeristy ogłosili wyniki swojego badania nad zachowaniem dzieci w czasie gier wideo. Badania potwierdziły, że gry komputerowe rozwijają umiejętności percepcyjne i poznawcze. Ale oczywiście nie wszystkie.
Multimedia w edukacji (2)
Multimedia w edukacji należy wykorzystywać przede wszystkim świadomie i celowościowo. Są doskonałe w wizualizacji wszelkich procesów, które rozciągnięte są w czasie. Pozwalają także na wniknięcie w głąb, na zobaczenie czegoś z bliska - bądź przeciwnie - pozwalają na ogarnięcie procesów rozgrywających się na wielką skalę, na ogromnej przestrzeni.