Z badań Norton Online Living Report przeprowadzonych przez firmę Symantec, wynika, że w coraz większym stopniu przenosimy do Internetu swoje zachowania spoza sieci. Raport, przygotowany przez firmę Harris Interactive, zawiera ciekawe dane na temat sposobów posługiwania się nowymi technologiami przez dzieci i dorosłych.
Więcej inżynierów dzięki obowiązkowej maturze z matematyki?
Wydaje się, że tym razem sprawa jest już naprawdę przesądzona i za dwa lata na maturze w 2010 r. wszyscy uczniowie obowiązkowo napiszą egzamin z matematyki. Na stronach Centralnej Komisji Egzaminacyjnej znajdują się już przykładowe arkusze, a przedstawiciele Ministerstwa Edukacji twierdzą, że ten przedmiot jest dla uczniów niezbędny. Czy na pewno?
Gadu dyktando - nowy sposób na naukę ortografii
24 września rusza kolejna edycja Gadu-Dyktanda. W zeszłym roku aż 15 tys. osób w całej Polsce zasiadło przed komputerami i za pośrednictwem Gadu Radia, napisało pierwsze internetowe dyktando, czytane przez profesora Jerzego Bralczyka. W tym roku internauci po raz kolejny będą mogli zmierzyć się ze swoimi językowymi umiejętnościami.
Czego (nie) uczą polskie szkoły?
W polskich szkołach źle przygotowuje się młodych ludzi do wejścia na rynek pracy – to główne przesłanie opublikowanego raportu pt. "Czego (nie) uczą polskie szkoły? System edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce". Opracowanie przygotowała fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju we współpracy z Fundacją im. Friedricha Eberta.
Egzamin z telefonem do przyjaciela?
Każdy uczeń pomstuje na sprawdziany, w czasie których zmuszany jest do zapamiętywania niezliczonych ilości informacji, z których po tygodniu pozostaje tylko wspomnienie. Australijczycy zdecydowali się na radykalny krok – w Presbyterian Ladies’ College w Croydon uczennice mogą w czasie egzaminu korzystać z Internetu, a nawet dzwonić do przyjaciela.
Wykorzystanie technologii w brytyjskich szkołach
Dążenie do perfekcji w wykorzystaniu nowych technologii w szkołach przynosi znaczące korzyści. BECTA (British Educational and Communications Technology Agency), brytyjska agencja rządowa wdrażająca innowacyjne technologie do edukacji, ogłosiła, że w Wielkiej Brytanii już tysiąc szkół posiada akredytację zwaną ICT Mark.
Co z tą polską edukacją?
Demagogiczne argumenty, język rodem z poprzedniej epoki i straszenie nauczycieli, że zmiany w systemie edukacji pozbawią ich pracy, a całe pokolenia skazane będą na edukacyjny niebyt. Taki obraz wyłania się z artykułu Jakuba Rzekanowskiego „Nie idę dziś do szkoły” opublikowanym w „Głosie Nauczycielskim”. Czy nowy rok szkolny okaże się przełomowy?