Chcemy więcej zarabiać, bo uważamy, że nie starcza nam pieniędzy na życie. Z drugiej strony wyniki badań wskazują, że nie potrafimy właściwie zarządzać pieniędzmi. Związek pomiędzy ubóstwem a gospodarowaniem finansami jest wyraźny. Sposobem na poprawę sytuacji wielu rodzin w Polsce jest edukacja finansowa oraz promocja przedsiębiorczych postaw.

Poczynając od 2002 roku i ustawy No Child Left Behind (Nie pozostawić w tyle żadnego dziecka), [amerykański] rząd wymaga od szkół zrobienia czegoś nowego – zapewnienia, że każde dziecko opanuje podstawowe standardy. Obecny system oświaty sprawia, że wcale nie jest to takie proste, jak mogłoby nam się wydawać.
Narkotyki, przemoc, gangi, seks z nieznajomymi – młoda kilkunastoletnia dziewczyna stara się oprzeć presji rówieśników i pokonać przeciwności losu. Jej przygody stanowią główną fabułę cotygodniowego serialu radiowego „Domingo 7” w Ekwadorze, zaś jej decyzje i zachowania są następnie omawiane w studio w programie na żywo „Od stóp do głowy”.
Amerykański instytut badawczy Pew we współpracy z Uniwersytetem Illinois Urbana-Champaign opublikował wyniki
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie uruchamia zajęcia dla uczniów klas szóstych i piątych szkół podstawowych w ramach Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego. Zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy SGH oraz eksperci Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych – współorganizatora EUD. Program przewidziany jest dla dzieci z Warszawy i okolic.
Dziś obchodzimy Światowy i Europejski Dzień Konsumenta – w Polsce już po raz siódmy, w tym roku pod hasłem „Zanim klikniesz, poznaj swoje prawa”. Tym razem organizacje konsumenckie postanowiły zwrócić uwagę na prawa konsumentów w Internecie. Według GUS, w 2007 roku ok. 5 mln osób kupowało przez Internet towary i usługi – o prawie milion więcej niż w 2006 r.
Obchodzony na całym świecie w dniu 15 marca Światowy Dzień Konsumenta jest dobrą okazją do zastanowienia się, w jakim znaczeniu używamy pojęcia „edukacja konsumencka” oraz jaka powinna być rola działających na rynku firm w kształtowaniu świadomości konsumenckiej – czym powinna przejawiać się dziś społeczna odpowiedzialność biznesu.

