badania i analizyEdukacja artystyczna i kulturalna zdaje się być w szkołach niedoceniana: mała liczba godzin, trudności z ocenianiem pracy uczniów, słaba współpraca z ośrodami kultury. A przecież to także przedmioty artystyczne kształtują w uczniach kreatywność, umiejętność myślenia abstrakcyjnego oraz wiele zdolności, które przydają się w życiu osobistym i zawodowym.
 

nowe technologie w edukacjiTablica, kreda i pomoce naukowe w postaci globusa, czy ludzkiego szkieletu na stojaku nie wystarczą by zatrzymać uwagę uczniów. Przygotowanie materiałów na planszach lub foliach wymaga nakładu pracy, a tego typu pomoce łatwo ulegają zniszczeniu w trakcie użytkowania. Można jednak skorzystać z prostych, nowoczesnych narzędzi, które pomogą zilustrować dane zagadnienie.
 

system oświatyPowoli na emeryturę zaczyna przechodzić pokolenie nauczycieli urodzonych po II w.św. Problemem jest też wypalenie zawodowe, które dotyka szeroką grupę osób w tym zawodzie. Z drugiej strony młodzi ludzie wcale nie garną się do bycia nauczycielami. Czy mamy do czynienia z zagrożeniem stabilności systemu edukacji i ryzykiem obniżenia jakości nauczania?
 

przedsiębiorczośćJedną z bolączek edukacji przedsiębiorczości w polskich szkołach jest przeładowanie teorią. Zajęcia często są prowadzone przez nauczycieli, którzy nie mają doświadczeń w biznesie. Nie lepiej jest z kształceniem studentów. Tu również dominuje teoria. Warto zatem brać udział w inicjatywach, które uzupełniają braki i kształcą praktyczne umiejętności przydatne w życiu.
 

projekty edukacyjneBadanie jakości powietrza, wody, stanu zanieczyszczenia środowiska, warsztaty meteorologiczne i lekcja angielskiego o równości płci - to przykładowe inicjatywy, które już podejmują polskie szkoły w ramach Edukacji na temat Zrównoważonego Rozwoju – programu ONZ, którego celem jest kształtować harmonijne społeczeństwo przyszłości.
 

badania i analizyNajświeższe badania dotyczące tematyki finansów osobistych – „Postawy Polaków wobec oszczędzania” wykazały, że Polacy często żyją „z dnia na dzień”. 58% przyznaje, że wszystkie pieniądze przeznacza na bieżące potrzeby. Wyniki badań dla Fundacji Kronenberga komentuje prof. Tadeusz Tyszka z Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań Decyzji, Akademii Leona Koźmińskiego.
 

badania i analizyCzy polskie przysłowie: „czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”, sprawdzi się i tym razem? Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy opublikowała wyniki badania „Postawy Polaków wobec oszczędzania”. Zostało ono przeprowadzone we wrześniu w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2009 i obrazują stan wiedzy finansowej Polaków. Niestety, nie mamy czym się pochwalić.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie