Zastanówmy się, jak mogłaby wyglądać polska szkoła przyszłości. Jakie
warunki do pracy powinien znaleźć w niej nauczyciel. Prezentujemy
kolejną pracę nadesłaną przez uczestnika szkolenia „8 strategii
efektywnego uczenia (się)”, w której akcent położony został przede
wszystkim na organizację przestrzeni edukacyjnej i narzędzia przydatne nauczycielowi. A zatem:
W październiku startuje V edycja Olimpiady Przedsiębiorczości. Czy warto sprawdzić swoją wiedzę na temat przedsiębiorczości? Warto. Na
zwycięzców czekają indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce
oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wartościowe nagrody przewidziano
również dla nauczycieli oraz szkół. Zapisy trwają do 31
października 2009 r.
Ministerstwo Gospodarki i Fundacja Polska Przedsiębiorcza podpisały
umowę na realizację największego projektu rozwijającego
przedsiębiorczość młodych w Polsce. Droga do Polski Przedsiębiorczej startuje już 1 października. Efektem projektu będzie nie tylko zbudowanie sieci wspierania
przedsiębiorczości, ale i stworzenie nowej marki naszego kraju - Polski
Przedsiębiorczej.
Edukacja w społeczeństwie opartym na wiedzy ma kluczowe znaczenie dlarozwoju gospodarki i społeczeństwa. Przy obecnym tempie rozwojutechnologicznego koniecznością jest stałe dokształcanie się.Tylko uzupełniając wiedzę i poszerzając umiejętności można skutecznierozwijać swoją karierę. Skoro tak jest – to kluczową rolę mają doodegrania edukatorzy.
Gry komputerowe i wideo są takimi samymi narędziami edukacyjnymi jak
każde inne i powinny być szeroko wykorzystywane w klasie szkolnej jako
ważne formy wspierające proces edukacji – uważają innowatorzy edukacyjni
i naukowcy z brytyjskiej organizacji badawczej Futurelab w nowym raporcie
„Możliwości uczenia się w grach komputerowych“.
Temat kształcenia naszych rodzimych pedagogów dawno już wyszedł poza wewnętrzną dyskusję pomiędzy specjalistami od kształcenia nauczycieli i jego mankamenty stają się przedmiotem komentarzy szerokiego kręgu osób bezpośrednio (nauczyciele i przyszli nauczyciele) lub pośrednio (uczniowie i ich rodzice) zainteresowanych jakością tego procesu.
Świat epoki cyfrowej żyje bardzo rozmaitymi problemami techniki,
informatyki, Internetu i wieloma innymi ważnymi sprawami. Rodzi to
nowe wyzwania i trudne problemy. Człowiek jednak żył, teraz i jutro
będzie żył w kontakcie z przyrodą i innymi żywymi organizmami. I będzie
pragnął poznać siebie samego. Czy można teraz mniej lub kiepsko uczyć
się biologii?