Współczesne muzea i centra nauki coraz chętniej korzystają z Facebooka, Twittera czy portalu Flickr. Choć nie każdy internauta, który jest fanem konkretnego muzeum w świecie wirtualnym, przyjdzie do niego w "realu", to obecność na portalach społecznościowych jest niemal koniecznością: zapewnia doskonałą promocję instytucji i umożliwia dzielenie się wiedzą z internautami.
Projekty z klasą 2.0
Uczniowie i nauczyciele, którzy przybyli do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie na Festiwal Projektów programów „Szkoła z klasą 2.0“ i „Młody obywatel“, łącznie przejechali 14 tysięcy kilometrów. Gdyby policzyć, ile czasu finaliści spedzili łącznie nad projektami, byłoby to około 19 lat. Wczoraj ponad 50 projektów zaprezentowano na podsumowaniu obu programów.
Poznawanie świata z wykorzystaniem GIS
Systemy informacji geograficznej (GIS) mogą stanowić świetne narzędzie wsparcia pracy nauczycieli z młodzieżą. Pozwalają spojrzeć na wiele problemów z perspektywy globalnej, lepiej rozumieć świat, w którym żyjemy. Na całym świecie, także w Polsce, rozwijają się inicjatywy szkolne i pozaszkolne, które wykorzystują GIS do realizacji projektów edukacyjnych.
Skype dla nauczycieli
Dla nauczycieli (zwłaszcza języków obcych) Skype na całym świecie jest dużym ułatwieniem w edukacyjnej działalności. Pozwala połączyć się z uczniem w każdym miejscu świata, gdy tylko jest dostęp do internetu. Teraz Skype przygotował dla nauczycieli nowe narzędzia współpracy i ułatwił kontaktowanie się ze społecznością międzynarodową. Nic tylko współpracować...
Czy e-learning zastąpi tradycyjne szkoły?
Internet uwolnił edukację. Dzięki niemu możemy sięgać dalej, głębiej, nieustannie poznawać to, co nas interesuje, inspiruje, motywuje do działania. Oczywiście, istotne są również zmiany dokonujące się wokół nas w obszarze technologii i techniki, które otworzyły nam nowe kanały komunikowania się i świat eksploracji praktycznie wszystkich obszarów wiedzy.
Uradzili w Radzie Europy, że WI-FI jest szkodliwe dla uczniów...

Eksperymentować, by poznawać
Jak każdy rodzic przeżywam zakłopotanie, gdy moja pociecha z zaangażowaniem i pasją, drążąc interesujący ją temat, zadaje serię pytań: a dlaczego, a jak, a kiedy? We mnie pustka, panika i wyrzut sumienia, że niczego ze szkoły nie pamiętam! Przychodzi mi wtedy do głowy pomysł, by maturzyści i studenci uczelni wyższych zdawali egzaminy przed komisją pięciolatków...