Brytyjska Agencja ds. Komunikacji i Technologii w Edukacji (BECTA) ogłosiła wyniki czteroletniego projektu badawczego poświęconego ocenie efektywności wykorzystania nowoczesnych technologii w procesie edukacji szkolnej. Zastosowanie technologii znacząco poprawia rezultaty, o ile w szkole jest zrozumienie i entuzjazm dla ich wykorzystania w nauczaniu.

W raporcie „Laboratoria reform: wirtualne szkoły wyższe i innowacje w publicznej edukacji” The Education Sector, edukacyjny think tank z Waszyngtonu, porównał wpływ wirtualnych szkół na zmiany w amerykańskim systemie edukacji do roli, jaką iTunes firmy Apple odegrał na rynku muzycznym, dokonując przełomu w sposobie wyszukiwania i słuchania muzyki.
Przeważająca większość młodych Amerykanów, gdyby mieli ponownie rozpoczynać naukę, skorzystałaby raczej z różnych form kształcenia online. Wyniki badań portalu eLearners.com wskazują, że e-learning cieszy się w Stanach Zjednoczonych coraz większą popularnością i zaufaniem. Jest to zarazem trend globalny, o czym świadczy rozwój e-learningu w innych krajach.
Ponad 20 tys. wejść na stronę jeszcze przed oficjalną inauguracją portalu Wolne Lektury, a potem uporczywe narzekania internautów na „wieszanie sie” portalu mogą świadczyć o tym, że pomysł strony z ogólnodostępnymi lekturami szkolnymi, które można legalnie i za darmo przeglądać, a także ściągać lub drukować, wyszedł naprzeciw sporym zapotrzebowaniom.
Pierwszą dekadę XXI wieku już teraz można opisać jako czas rozwoju globalnej edukacji, w której powszechnym celem staje się pomaganie ludziom, aby mogli i umieli pomagać innym. Dzieje się to przy wykorzystaniu technik marketingu wirusowego, wzajemnej wymiany (p2p), kolaboracyjnego stylu pracy, kreatywności uczących się, które świadczą o zmianie standardów.
Sierpniowo - wrześniowy numer Innovate, magazynu poświęconego edukacji online, oferuje ciekawy wywiad ze Steve’m Eskow’em, prezesem Pangaea Network, organizacji pracującej nad edukacją i rozwojem ekonomicznym krajów Afryki. Dyskusja dotyczy EE-learningu, rozumianego jako charakterystyczny tryb pedagogiki.
Po roku od zapowiedzi twórcy YouTube Steve Chen’a pojawiła się strona internetowa z filmami przeznaczonymi dla telefonów komórkowych. Pod adresem

