Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy włącza się w obchody Światowego Dnia Oszczędzania i po raz czwarty organizuje akcję Tydzień dla Oszczędzania (25-31 października br.). Tegoroczna edycja akcji ma na celu budowanie świadomości, że dzięki wiedzy z zakresu finansów osobistych każdy z nas jest w stanie dobrze gospodarować własnym budżetem.
Szkoły stwarzają młodym ludziom możliwość nabywania podstawowej wiedzy teoretycznej. Jednak nie pomagają swoim uczniom w doskonaleniu umiejętności organizacyjnych oraz zdolności interpersonalnych, tak ważnych dla młodych ludzi. Gdzie więc młodzi ludzie mogą zadbać o rozwój osobisty? Na pewno mogą to zrobić w organizacjach pozarządowych.
Proces uczenia się wychodzi z auli i sal lekcyjnych, a otwiera się na codzienne życie i samokształcenie w czasie wolnym. Blogi i sieci blogowe, internetowe dziennikarstwo obywatelskie, aplikacje serwisów społecznościowych, wirtualne encyklopedie, serwisy podcastowe, grupy i fora dyskusyjne - to miejsca gdzie ciągle dochodzi do wymiany wiedzy.
Uruchomiony w 2007 r. Lifelong Learning Programme zwraca uwagę na to, że edukacja i rozwój kompetencji muszą trwać przez całe nasze życie, także zawodowe, co jest możliwe dzięki wykorzystaniu w osobistym rozwoju technologii edukacyjnych XXI w. Dlatego też jeden z dokumentów (tzw. Vision Papers), które powstały w projekcie Learnovation, dotyczy relacji nauki z pracą.
Kluczowa wiedza dotycząca problematyki uczenia się to tzw. wiedza parasolowa; pochodząca ze skumulowania rezultatów wielu badań naukowych. Na ich podstawie z całą pewnością można stwierdzić, że nie ma jednej strategii uczenia się, odpowiadającej potrzebom wszystkich ludzi! Spróbujmy dokonać przeglądu tego, co wiemy – w telegraficznym skrócie.
Poziom edukacji obywatelskiej w polskich szkołach jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Polscy gimnazjaliści w badaniach wiedzy obywatelskiej zajęli wysokie 6. miejsce wśród uczniów z 38 krajów i pięciu kontynentów. Tak dobre miejsce to zasługa nie tylko dobrych nauczycieli, ale również świetnej pracy organizacji pozarządowych zajmujących się edukacją obywatelską.
Projekt Galeria Kształcenia to nietypowe przedsięwzięcie upowszechniające kształcenie ustawiczne wśród dorosłych mieszkańców woj. śląskiego. W ramach kampanii w największych centrach handlowych w regionie odbywają się niecodzienne akcje promującedeficytowe zawody województwa. Z ideą kampanii zetknęło się już 250 tyś. mieszkańców aglomeracji śląskiej.