Oprócz matematyki i polskiego naucz się oszczędzać!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja przez całe życieFundacja Kronenberga przy Citi Handlowy włącza się w obchody Światowego Dnia Oszczędzania i po raz czwarty organizuje akcję Tydzień dla Oszczędzania (25-31 października br.). Tegoroczna edycja akcji ma na celu budowanie świadomości, że dzięki wiedzy z zakresu finansów osobistych każdy z nas jest w stanie dobrze gospodarować własnym budżetem.
 
Fundacja Kronenberga we współpracy z Fundacją Think! będą opowiadać Polakom 
o korzyściach, jakie płyną z oszczędzania. Do szkół rozesłana została specjalna broszura edukacyjna, która obejmuje propozycje scenariuszy lekcji, quizy wiedzy oraz pomysły na to, jak zorganizować Tydzień dla Oszczędzania w swojej szkole.  

W tym roku organizatorzy zachęcają, by zwrócić uwagę uczniów na pięć zagadnień: jak zdobyć wiedzę 
na temat planowania finansów osobistych; jak otworzyć własny rachunek bankowy; jakie są możliwości 
i konsekwencje zadłużenia oraz dlaczego warto odkładać na emeryturę. 

W ramach tegorocznej akcji organizatorzy zaplanowali także dwa konkursy. Pierwszy dotyczy scenariusza lekcji e-learningowej o oszczędzaniu. Scenariusz uczestnicy mogą przygotować przy wykorzystaniu specjalnej aplikacji dostępne na stronie www.tdo.edu.pl. Najciekawsze projekty zostaną nagrodzone przez Jury nagrodami o łącznej wartości niemal 30 tys. złotych. Kolejna pula nagród trafi do autorów najciekawszego filmu, fotoreportażu czy plakatu, który przekonywać będzie do oszczędzania.

W ramach działań edukacyjnych organizatorzy akcji rozbudowują także portal www.tdo.edu.pl. Serwis zostanie wzbogacony o nowe, ciekawe treści edukacyjne, które służyć mogą zarówno jako pomoc dydaktyczna, jak i źródło wiedzy o rozsądnym gospodarowaniu własnym budżetem. 

Ekonomia jest dziedziną, która  bezpośrednio wpływa na jakość naszego życia. Stąd też tak ważne jest, by od najmłodszych lat uczyć, jak efektywnie zarządzać własnymi środkami finansowymi. Dlatego Fundacja Kronenberga od czterech lat organizuje akcję edukacyjną „Tydzień dla Oszczędzania” skierowaną do uczniów i nauczycieli. Celem akcji jest budowanie społecznej świadomości dotyczącej racjonalnego gospodarowania finansami osobistymi oraz promocja nawyku oszczędzania. 

W ramach akcji, która w tym roku trwać będzie od 25 do 31 października, dzieci i młodzież dowiedzą się, że efektywne oszczędzanie nie polega na odkładaniu pieniędzy „do skarpety”, ale na takim ich ulokowaniu, by zgromadzony kapitał pracował dla swojego właściciela. Edukacja na temat oszczędzania ma nie tylko pomóc uczestnikom zrozumieć podstawowe pojęcia dotyczące finansów, jak inflacja czy deficyt, ale także przedstawić narzędzia, dzięki którym można efektywnie pomnażać własne środki finansowe.
 
Akcja wspierana przez portal edukacji finansowej ZrozumFinanse.pl, patronat nad akcją objął tygodnik Newsweek.

Więcej informacji: www.tdo.edu.pl.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie