Sidebar

23
Pn, Cze

ImageOd 1997 roku Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS) pyta rodziców o wydatki, jakie ponieśli na przygotowanie swoich dzieci do nowego roku szkolnego. Próbuje też ustalić, ilu z nich opłaca dzieciom udział w dodatkowych zajęciach edukacyjnych i ogólnorozwojowych, które organizowane są w szkole lub poza nią, oraz jakie kwoty wydaja na ten cel.

 

ImageBadania przeprowadzone wśród amerykańskich studentów przez firmę Houghton Mifflin przyniosły dane dotyczące wykorzystania Internetu w procesie edukacji na uczelniach wyższych. 59% studentów potwierdza, że korzysta regularnie z narzędzi internetowych, które umożliwiają im bezpośrednie śledzenie programu nauczania i przygotowują do egzaminów.

 

ImageWyniki badań realizowanych przez dwie amerykańskie instytucje non-profit – Common Sense Media i Cable in the Classroom wskazują, że dorośli Amerykanie dostrzegają znaczenie Internetu dla rozwoju swoich dzieci. Jak deklaruje 85% badanych rodziców - od małego starają się uczyć swoje dzieci, w jaki sposób korzystać i zachowywać się w Internecie.

 

ImagePodcasting ma pozytywny wpływ na rozwijanie zdolności pedagogicznych, pogłębianie wiedzy i kreatywności w nauczaniu przyszłych nauczycieli przedmiotów ścisłych – dowiodły badania Uniwersytetu Stanowego w San Diego. Pedagodzy odnotowali także pozytywne opinie swych uczniów w związku z wykorzystaniem podcastów do celów edukacyjnych.

 

ImageW epoce Web 2.0 zrozumienie potrzeb osób uczących się jest najważniejszym wyzwaniem dla wszystkich instytucji edukacyjnych. Nowy raport brytyjskiej Joint Information Systems Committee (JISC) „In Their Own Words” zwraca uwagę na korzyści, możliwości i wyzwania e-learningu pod kątem użytkownika.

 

ImageBadania w Stanach Zjednoczonych wskazują na coraz częstsze wykorzystywanie Internetu i nowoczesnych technologii komunikacyjnych w procesie edukacji na poziomie szkoły średniej. Wyniki te mogą okazać się przydatne także polskim edukatorom, gdyż ukazują trendy w e-edukacji na świecie i to, czego można spodziewać się wkrótce także w Polsce.

 

ImageJedna trzecia dorosłych Polaków w ogóle nie czyta książek, a uwzględniając tych, którzy w ostatnim miesiącu akurat nic nie przeczytali, jest to już prawie trzy czwarte społeczeństwa. Sondaż przeprowadzono na początku sierpnia 2007 na reprezentatywnej próbie losowo wybranych 859 dorosłych Polaków.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...
Ppp napisał/a komentarz do Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię?
Co w tym dziwnego? Ekologia musi być wprowadzana w życie tak, by była dla ludzi prosta, tania i nie ...
Ppp napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
Czyli nic się nie zmieniło, odkąd przestałem chodzić do szkoły - ta nadal uczy gramatyki i słówek, o...
Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie