badania edukacyjneMicrosoft opublikował wyniki, przeprowadzonej w styczniu 2008 r. ankiety wśród internautów, z której wynika, że amerykańska młodzież szkolna w wieku 13-17 lat (7-10 rok nauczania szkolnego) coraz rzadziej uprawia piractwo internetowe, w miarę jak wzrasta poziom ich wiedzy odnośnie praw autorskich i zasad korzystania z zasobów Internetu.

 

jakość edukacjiIstotą szkoły jest uczenie się uczniów. To oni sami staną  - po kilkunastu latach edukacji, przed egzaminami jakie przyniesie im samo życie. Zdanie tego egzaminu zależy od nich samych, od nabytych rozmaitych umiejętności i nastawień do procesu uczenia się i nieustannego doskonalenia. Tradycyjna wiedza szkolna niewiele im w tym pomoże.

 

ImageDwa raporty brytyjskiego Komitetu ds. Połączonych Systemów Informatycznych (Joint Information Systems Committee, JISC), opracowane w oparciu o 12 miesięczne projekty badawcze realizowane w angielskich szkołach wyższych, dowodzą, że ochrona tożsamości ma dla studentów duże znaczenie nie tylko w codziennym życiu, ale również w edukacji podczas studiów.

 

innowacje w edukacjiUkazała się V edycja jednego z ważniejszych światowych opracowań poświęconych trendom w edukacji – Horizon Report 2008. Jego twórcy wskazują na trzy wyzwania, które będą miały istotny wpływ na nauczanie, uczenie się i kreatywność we wszystkich organizacjach edukacyjnych, a także wyróżniają siedem meta trendów w globalnej edukacji.

 

ImageCzy uczniowie w trakcie edukacji szkolnej zdobywają taką wiedzę i umiejętności, która pozwoli im w dwudziestym pierwszym wieku odnosić życiowe sukcesy? Pytanie to jest aktualne w wielu krajach, także w Polsce, gdyż zmiany w globalnej gospodarce i rozwój nowych technologii informacyjnych wymuszają na całym świecie zmiany w systemach edukacji.

 

badania edukacyjneAmerykański instytut badawczy Pew we współpracy z Uniwersytetem Illinois Urbana-Champaign opublikował wyniki badań poświęconych wykorzystaniu przez użytkowników internetowych wyszukiwarek do zdobywania informacji. Okazuje się, że już więcej osób szuka odpowiedzi na nurtujące ich pytania w Internecie niż zwraca się do ekspertów czy członków rodziny.

 

ImageDoświadczenia amerykańskie i brytyjskie wskazują, że dziewczynki w trakcie edukacji szkolnej nie spędzają tyle czasu przed komputerami co chłopcy. Zauważono, że jeżeli już używają komputerów, nie robią tego wyłącznie dla rozrywki i gier. Chcą czegoś więcej – używają więc komputerów tylko jako jednego z wielu narzędzi, za pomocą których mają zrealizować zadanie.

 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie