projekty edukacyjneW 2009 r. egzamin dojrzałości z wiedzy o społeczeństwie wybrało aż 23% abiturientów. Sami uczniowie oceniają, że przygotowanie do egzaminu z popularnego WOS-u nie jest trudne -  wystarczy na bieżąco śledzić zjawiska społeczno-polityczne i regularnie czytać prasę. Jak jednak w obliczu dynamicznych zmian usystematyzować swoją wiedzę przed maturą?
 

badania i analizyTrudno sobie wyobrazić, że kiedyś potrafiliśmy funkcjonować bez Internetu. To niepojęte zwłaszcza dla młodych ludzi, którzy wychowali się „przy“ lub nawet „w“ sieci. Od kiedy są wyszukiwarki, w tym Google, nie musimy tracić czasu na poszukiwania odpowiedzi na pytania w książkach czy encyklopediach. Oczywiście po warunkiem, że potrafimy właściwie szukać...
 

badania i analizyZasoby edukacyjne w Internecie rosną lawinowo. W języku angielskim jest wszystko, czego potrzeba, aby prowadzić zajęcia w duchu edukacji XXI wieku. Kto zna ten język, może wykorzystać w szkole m.in. wykłady online, e-podręczniki, podkasty, multimedia.  Posługiwanie się tymi zasobami urasta do rangi podstawowej kompetencji nauczyciela epoki cyfrowej.
 

badania i analizyKorporacja Disneya przeprowadziła badania świadomości cyfrowej dzieci w wieku od 8-14 lat. Uznano, że jest to pierwsze pokolenie, które nie zna życia bez Internetu i posługuje się nim zarówno do odrabiania pracy domowej, jak i do gier komputerowych. Istotne jest też, że dzieci te używają Internetu po to aby wzmacniać, a nie zastępować kontakty towarzyskie.
 

debaty edukacyjneSporo mówi się o nowoczesności edukacji. Upatruje się jej w wykorzystywaniu technologii informacyjnych, komputerów, Internetu na różnych przedmiotach. A może tkwi ona w szacunku do wartości człowieka, wyzwalaniu odpowiedzialności, samodzielności i kreatywności? A może w akcentowaniu organizacji uczenia się uczniów oraz w humanizacji edukacji?
 

badania i analizyTworząc środowisko edukacyjne władze szkolne zakładają, że uczniowie będą chcieli pracować na szkolnych komputerach. Tymczasem wyniki sondażu w Wielkiej Brytanii ujawniły, że uczniowie raczej preferują naukę na domowych komputerach, niż na tych w pracowniach szkolnych. Na swoim sprzęcie mogą się uczyć codziennie, na szkolnym – tak, jak im wypadną zajęcia.
 

gry w edukacjiNie można dłużej ignorować znaczenia gier komputerowych w rozwijaniu umiejętności potrzebnych w społeczeństwie informacyjnym. Do takiego wniosku doszły szkockie władze edukacyjne, uznając, że wprowadzenie do szkół gier jako narzędzi edukacyjnych nie tylko jest formą ćwiczenia umysłu, ale przekłada się na zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie