badania i analizyCiekawe wyniki przynosi edycja 2010 badania Speak Up, realizowanego w amerykańskich szkołach przez organizację Project Tomorrow. Wygląda na to, że wszyscy zgadzają się na szersze wykorzystanie mobilnej technologii w szkole. Rodzice są za, coraz sprawniej posługują się nią nauczyciele, a uczniowie mówią, że w ich wymarzonej klasie nie może zabraknąć mobilnych urządzeń.
 

ict w edukacjiCzęsto słyszy się o barierze technologicznej między uczniami a nauczycielami, tzn. że uczniowie są świetnie zorientowani we wszelkich nowinkach technicznych i potrafią bez problemu obsłużyć urządzenia, których nazw nauczyciele nawet nie potrafią wymówić. No i ogólnie – uczniowie są nowocześni, a nauczyciele zacofani. I że czas to zmienić...
 

W szkole wiedza o funkcjonowaniu portali społecznościowych, o tym, jak korzystać z potencjału internetu i bezpiecznie funkcjonować w sieci, nie jest powszechna. W dobie coraz częściej pojawiających się doniesień na temat przestępstw internetowych, uzależnień, negatywnego wpływu na zachowania dostrzegam ważną rolę edukacji medialnej w szkole.PHOTO: SXC.HU

Ministerstwo Finansów wzięło się za edukację i postanowiło poprzez film animowany wyjaśnić, o co chodzi z tymi Otwartymi Funduszami Emerytalnymi (OFE). Szkoda, że realizacja nie ma wiele wspólnego z edukacją finansową społeczeństwa, a wskutek uproszczeń i przekłamań wprowadza po prostu zamieszanie w głowach. Tak czy owak, warto filmik skomentować.(C) EDUNEWS.PL

ict w edukacjiW szkołach okręgu Canby w stanie Oregon postawiono na praktyczne wykorzystanie iPodów w edukacji uczniów w szkole podstawowej. Władze szkolne uznały, że urządzenia te świetnie wspierają naukę czytania. W każdym iPodzie uczeń ma co najmniej swój własny słownik, kalkulator, kalkulator graficzny i podłączenie do sieci Internetu.
 

projekty edukacyjneMinisterstwo Środowiska i Centrum Edukacji Obywatelskiej zapraszają nauczycieli do udziału w ogólnopolskim konkursie na najlepszy scenariusz lekcji w szkole ponadgimnazjalnej z wykorzystaniem elementów edukacji dla zrównoważonego rozwoju. Termin nadsyłania prac mija 29 kwietnia 2011 r. Główna nagroda to 3000 złotych.
 

narzędzia edukacyjneŚwiat cyfrowy zdobywa rynek książki, czego dowiódł obchodzony na całym świecie tydzień e-booków. Czy pomogą one zmienić obojętne nastawienie ponad połowy Polaków do literatury i podnieść poziom czytelnictwa zastanawia się prof. Katarzya Materska z Instytutu Informacji Naukowej iStudiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie