fot. Fotolia.com

Temat wyposażenia uczniów szkół podstawowych w komputery jest ciągle gorący – sądząc po kolejnych komentarzach w portalu i opiniach publikowanych w mediach. Mieliśmy możliwość poznania doświadczeń zagranicznych związanych z realizacją podobnych projektów. Warto zatem również pokazać realizację takiego projektu w Polsce – Jarocin Kreatywna Szkoł@.

Ministerstwo Finansów Federacji Rosyjskiej wspólnie z Bankiem Światowym rozpoczęły Program Edukacji Finansowej społeczeństwa rosyjskiego. Czas realizacji określono na lata 2011-2016. Przy opracowaniu założeń korzystano z doświadczeń międzynarodowych - między innymi oparto się na doświadczeniach Narodowego Banku Polskiego w zakresie edukacji ekonomicznej społeczeństwa.PHOTO: SXC.HU

Bank Rezerwy Federalnej w Chicago oraz VISA zorganizowały 4 kwietnia br. debatę poświęconą wyzwaniom edukacji finansowej społeczeństwa. W tym roku temat był niezmiernie istotny: dotyczył roli i zadań rządu w podejmowaniu działań edukacyjnych służących poprawie sytuacji konsumentów finansowych. Transmisję oglądano w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.PHOTO: SXC.HU

Jeśli zapytać przeciętnego ucznia, po co przychodzi do szkoły, usłyszelibyśmy zapewne, że po to, by spotkać się z kolegami. A w wersji bardziej “ugrzecznionej” - żeby się uczyć, zdać maturę, dostać się na studia i mieć dobrą pracę. Zapewne odpowiedź nauczyciela byłaby podobna: żeby przekazywać wiedzę, wychowywać uczniów, by mogli zdać egzaminy, i tak dalej...PHOTO: FOTOLIA

system oświatyW związku z toczącą się u nas debatą na temat systemu edukacji warto sięgnąć po wyniki zeszłorocznego badania ośrodka Harris Interactive dla firmy Scholastic Education oraz Fundacji Gates’ów – „Primary Sources: America’s Teachers on America’s Schools“. Pokazuje ono, co amerykańscy nauczyciele myślą o edukacji szkolnej i jakie mają pomysły na zmianę w systemie szkolnym.
 

Żyjemy w czasach, kiedy należy posiadać umiejętność rozumienia zarówno tekstu literackiego, jak i obrazów, w tym materii filmowej; kiedy potrzebujemy pewności w obsługiwaniu kamery takiej samej, jak w pisaniu długopisem. Zdolność pracy z filmem jest często nie tylko sprawą osobistej korzyści, ale także istotnym elementem dobra publicznego - uważają twórcy Filmoteki Szkolnej.PHOTO: SXC.HU

projekty edukacyjneCo łączy oszczędnego królika, chłopaków produkujących zabawne T-shirty i młodego przedsiębiorcę zakładającego właśnie swoją firmę? Otóż wszyscy oni są bohaterami nagrodzonych filmów w konkursie „Nakręcona ekonomia”, organizowanym przez portal MillionYou.com, zaś dofinansowanym ze środków Narodowego Banku Polskiego. Poznaliśmy właśnie laureatów konkursu.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie