Według raportu „Nastolatki 3.0” najczęściej odwiedzanym przez młodych ludzi serwisem jest obecnie YouTube, na którym filmy ogląda aż 87,8 proc. osób. Prawie dorównuje mu Facebook – 86,7 proc. Na trzecim miejscu znajduje się Instagram (68,1 proc.). Zauważalny i istotny dla młodego pokolenia stał się również TikTok.

Jakie myśli, uczucia, przekonania stoją za Twoim stosunkiem do pieniędzy? Czy jest on spójny z tym, co myśli Twój życiowy partner/partnerka? Może czas na rozmowę? Na edukację finansową w Waszym związku nigdy nie jest za późno…

Mianem bańki informacyjnej lub filtrującej określa się zjawisko personalizowania treści w Internecie za pomocą algorytmów oraz dopasowywania ich do profilu konkretnego użytkownika. Istota tego zjawiska polega na tym, że do danej osoby docierają tylko takie informacje, które algorytmy określiły jako zgodne z jej światopoglądem czy zainteresowaniami. Algorytmy te działają m.in. w wyszukiwarce Google, w serwisie YouTube oraz w mediach społecznościowych.

Termin „fake news” zyskał w ostatnich latach niezwykłą popularność. Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Demagog na początku 2019 roku wynika, że z pojęciem tym zetknęła się ponad połowa wszystkich Polek i Polaków oraz zdecydowana większość osób w wieku do 35 lat. Z całą pewnością odsetek ten jeszcze wzrósł w ciągu ostatnich 3 lat.

Nie chodzi o to, aby posadzić 3-latka przy stole i oznajmić, że teraz oto porozmawiamy o finansach. Ale powinniśmy wykorzystywać różne codzienne sytuacje, aby poruszać ten temat. Podobnie, jak opisujemy czy wyjaśniamy dziecku otaczający je świat, tak też warto mówić o pieniądzach jak o naturalnej części naszego życia - radzi dr Agata Trzcińska, psycholog i ekonomista z Uniwersytetu Warszawskiego w rozmowie z Magdaleną Kuszewską.

Żyjemy mocno zanurzeni w świecie wirtualnym i czasami dajemy się jemu pochłonąć, zapominając o sobie i innych w świecie realnym. „Poznaj samego siebie – to hasło dziś to stało się bardzo aktualne. Czasem algorytmy Facebooka i innych portali społecznościowych wiedzą więcej o nas niż my sami. To bardzo ważne dla naszego rozwoju, aby próbować dowiedzieć się więcej o sobie.” – mówił Marek Kamiński, zdobywca Biegunów, założyciel Marek Kamiński Academy, pisarz, filozof, podczas wystąpienia otwierającego INSPIR@CJE 2021.

Każdy z nas kieruje się w życiu pewnymi zasadami. Zazwyczaj pragniemy przekazać je naszym dzieciom, pokazując im co jest dobre, a co nie. Tak samo jest w przypadku nawyków żywieniowych, które kształtowane są przez rodziców. Jednym z nich jest codzienne spożywanie śniadania, które daje energię na start. Często o nim zapominamy, co niesie za sobą poważne konsekwencje zdrowotne. Rezygnacja z pierwszego posiłku powoduje spadek koncentracji, mniejszą efektywność oraz ospałość. Co więcej może prowadzić do nadwagi i otyłości. Zatem co jeść na śniadanie, by dobrze funkcjonować przez cały dzień?

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie