Warto kształtować postawy przedsiębiorcze u dzieci już od najmłodszych lat. Prawie 100 lat temu Janusz Korczak w swojej książce „Bankructwo Młodego Dżeka” pokazał jak ważne jest rozwijanie przedsiębiorczości i kreatywności już od dzieciństwa. Tych tematów nie powinno zabraknąć w edukacji wczesnoszkolnej.

Trudno dziś znaleźć osobę, która nie była zmuszona zrewidować planów wakacyjnych albo poważnie zastanowić się, dokąd i na jak długo wyjechać. Tym bardziej, że inflacja wciąż daje się nam we znaki. Podrożały wakacyjne produkty i usługi, w tym koszty podróży! Jak poradzić sobie z nowymi wyzwaniami, abyśmy na początku września mogli odpowiedzieć: "Odpoczęliśmy i spędziliśmy dobrze czas"?

Jak radzić sobie z nadmiarem informacji, których dostarczają nam media i Internet? I jak w tym kontekście podejmować finansowe decyzje „na chłodno”? Czy w tych czasach jest to w ogóle możliwe? Podpowiadamy, jak chronić się przed powodzią danych, a przy tym dawać konstruktywny przykład dzieciom i młodzieży.

W czasie pandemii COVID-19 znajomość i umiejętność korzystania z różnorodnych narzędzi cyfrowych stała się kluczowa w edukacji. Uczniowie i nauczyciele zostali użytkownikami różnych platform oferujących możliwość prowadzenia wirtualnie zajęć. Platforma eTwinning jest jedną z takich platform oferującą narzędzia i doświadczenie tysięcy innowacyjnych nauczycieli. Najważniejszą jej cechą jest możliwość współpracy i prowadzenia międzynarodowych projektów szkolnych. Wiele inicjatyw organizowanych jest z wykorzystaniem metody projektu STEAM, który łączy wiedzę, metodologię badań oraz narzędzia nauki (S), technologii (T), inżynierii (E), sztuki (A) i matematyki (M), tym samym spajającym podstawy programowe różnych przedmiotów szkolnych.

Hejt nie jest domyślnym sposobem komunikacji w sieci. A walka z toksycznym językiem nie oznacza łamania wolności słowa - tłumaczy językoznawca dr Paweł Trzaskowski. Badacz opisuje mechanizmy hejtu i skuteczne sposoby na ograniczenie tego zjawiska.

Każdy doświadcza stresu. Także nasze dzieci. Jak im (i sobie, jako rodzicom) możemy pomóc? Zagadnieniu stresu dziecka i radzeniu sobie z nim poświęcony był jeden z ostatnich webinarów Fundacji Uniwersytet Dzieci w ramach cyklu #UddlaDorosłych. O dziecięcym stresie opowiadała dr Marta Jósewicz.

Mimo iż w książkach dla starszych dzieci i młodzieży jest niewiele ilustracji lub nie ma ich wcale, to podczas czytania wyobraźnia młodego czytelnika rozwija się intensywnie. Umiejętność wyobrażania sobie świata wzrasta wraz z liczbą przeczytanych książek, a ich różnorodność zwiększa zasięg obserwacji i przetwarzania danych, które „zalewają” mózg.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie