Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej organizacji
non-profit Common Sense Media dowodzą, że uczniowie potrafią i
faktycznie używają telefonów komórkowych i internetu w celu poprawy
wyników na egzaminach. Alarumujący nie jest odsetek osób, które tak
postępują, lecz ilość opinii, które uznają tą praktykę za coś
normalnego i dopuszczalnego.
Uczelnie są lokomotywami rozwoju wielkich aglomeracji. Praca klas
kreatywnych jest mocno finansowana przez przemysł, który absorbuje nowe
technologie i wynalazki. Mamy stały 5% wzrost PKB, 20% udziału
dorosłych w edukacji, 35% stopę zatrudnienia
niepełnosprawnych, 40% udziału produktów hi-tech w eksporcie, a pracuje
75% Polaków.
Polska szkoła tkwi wyraźnie w okowach XX-, a nawet także XIX-wiecznego nauczania. Właśnie nauczania, a nie
edukacji, bo ta w swej naturze rodziła się pod koniec minionego
stulecia i oznacza (a przynajmniej powinna), najkrócej mówiąc, integralne
zespolenie działań dydaktycznych i wychowawczych, wyzwolonych od
uczenia się na pamięć.
Wykorzystajmy gry komputerowe do
promocji zdrowego stylu życia i rozwoju kluczowych umiejętności.
Amerykańscy naukowcy zajmujący się badaniami wpływu gier na życie
społeczne zebrali się pod koniec czerwca w siedzibie Sesame Workshop
(producenta znanego cyklu filmów, gier i zabaw z Ulicy Sezamkowej), aby zaprezentować najnowsze dane.
Nowoczesna gospodarka potrzebuje coraz lepiej wyedukowanych
matematycznie i technologicznie, pracowników. Jest to wielkim wyzwaniem
dla całego systemu edukacji. Nowy raport korporacji Carnegie, pod
wymownym tytułem „Zróbcie szkołę inaczej“, wzywa do szeroko zakrojonych
reform w zakresie nauczania matematyki i nauk przyrodniczych.
Nabór na studia już trwa w najlepsze. Tysiące młodych ludzi zastanawia
się nad kierunkiem swojego rozwoju. Od kilku lat wśród
najpopularniejszych kierunków studiów znajduje się również pedagogika.
Pomyślałam: co bym zrobiła, gdybym dziś miała przygotowywać się do
studiów na kierunku pedagogicznym. Co się składa na dobrego pedagoga?
Znany producent komputerów, firma Lenovo rozpoczyna realizację światowego programu
badawczego, chcąc sprawdzić rzeczywisty wpływ nowoczesnych
technologii na edukację na różnych etapach kształcenia i w edukacji
pozaszkolnej. Rezultaty badań mają służyć poprawie efektywności
nauczania z wykorzystaniem popularnych urządzeń mobilnych XXI wieku.
Ostatnie komentarze