Matematyka to jeden z najważniejszych elementów szkolnej edukacji. Żaden inny przedmiot nie wzbudza tyle emocji, zarówno wśród uczniów, ale także środowiska naukowego. Matematyka ma tyle samo miłośników, co i przeciwników. Wydawnictwo Nowa Era przygotowało „Raport problemów matematycznych w edukacji wczesnoszkolnej”, w którym diagnozuje główne kłopoty w nauczaniu tego przedmiotu w najmłodszych klasach szkoły podstawowej. Przeprowadzone badania pokazują przede wszystkim, że istnieje poważna rozbieżność między teorią nauczania matematyki a praktyką szkolną.
Dajmy dzieciom święty spokój!
Dajmy dzieciom święty spokój? No tak. Ale kto to potrafi? Gdy rodzice są POD PRESJĄ. Pod nieustanną presją otoczenia, szkoły, skoncentrowaną akcją telewizji, prasy i reklam, natłokiem zabawek i programów edukacyjnych, naciskiem na budowanie karier i ścieżek rozwojowych swych dzieci od ich najmłodszych lat, idei dodatkowej stymulacji intelektualnej, naciskiem na wyścig do lepszej przyszłości, który zamienia się w produkcję “geniusza”. Kto potrafi powiedzieć NIE takiej lawinie i takiej perspektywie?
Pięć trendów w e-learningu szkolnym
Przez ostatnie kilka lat wdrażanie technologii w szkołach nabrało rekordowej dynamiki dzięki tabletom, laptopom, sieciom społecznościowym, a także kursom e-learningowym, które zadebiutowały w klasach. Jak przewidują eksperci, trend edukacji online będzie wzmacniał się także w 2012 roku, kiedy wdrażanie narzędzi e-learningowych wpłynie na wszystkie aspekty doświadczeń edukacyjnych i administracyjnych.
Jak lepiej rozwijać inteligencję uczniów?
Efekty uczenia się, myślenia, kombinowania, działania itp., a także motywowania kogoś do czegoś, tj. pozytywnego wywierania wpływu, zależą w dużej mierze od inteligencji. Czy można poprawić wrodzoną inteligencję? Jak lepiej rozwinąć zdolności uczniowskich umysłów? Warto poznać sposoby rozwijania inteligencji i proponować je uczniom.
Edukacja finansowa zaczyna się w domu
Podobna pozycja ekonomiczna dzieci i rodziców w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób rodzice uczą skutecznego oszczędzania od najmłodszych lat – twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Chicago i Michigan. Potwierdzili tę tezę w raporcie z badań zatytułowanych „Zależność zamożności przez pokolenia”.
Rozwijajmy wszystkie maluchy!
„To jedyny pozytywny efekt reformy, że rodzice wykazali się ponadprzeciętną aktywnością obywatelską” – tak inicjatorka akcji Ratuj Maluchy, Karolina Elbanowska, komentowała niedawno obywatelski projekt ustawy przeciw reformie, która miała wprowadzić obowiązek szkolny dla sześciolatków. Istotnie, poruszyć i zjednoczyć ludzi wokół sprawy to jest sukces. Zgadzam się również z diagnozą: szkoły w Polsce pozostawiają wiele do życzenia, a MEN prowadzi politykę faktów dokonanych i nie podejmuje z rodzicami dialogu. Moje wnioski z diagnozy sytuacji w polskiej szkole są jednak odmienne od tych, które wyciągają liderzy ruchu.
Prawie dwóch z trzech internautów tworzy własne treści
Aż 65% internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Jednocześnie 85% użytkowników sieci przyznaje, że dzieli się znalezionymi w Internecie materiałami ze znajomymi – wynika z badania agencji social media Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl.
Ostatnie komentarze