Sidebar

04
Śr, Cze

Wirtualna Pracownia to miejsce spotkań i dyskusji. Nauczyciele znajdą w niej wszystko, co może pomóc w prowadzeniu zajęć filmowych z młodzieżą: e-materiały, scenariusze lekcji, testy i filmy. O tym dlaczego warto dyskutować o miejscu filmu w szkole przekonali się uczestnicy projektu Filmoteki Szkolnej. Akcja!CC-BY CEO / M.Kułakowski

Dziś trudno jest być dobrym nauczycielem, ale na pewno nie jest to niemożliwe. Dobry nauczyciel to nauczyciel skuteczny. Skuteczność oznacza osiąganie celów przy optymalnym nakładzie pracy. Skuteczny nauczyciel to taki, który osiąga cele, jakie postawiono przed nim i jakie on sam sobie wyznaczył. Jeżeli go zrealizuje, to znaczy, że jest dobrym nauczycielem. A jaki dziś cel stawia się przed nauczycielami? Co jest jego głównym zadaniem? Egzaminy, testy i sprawdziany zewnętrzne! Czyż nie?photo: istockphoto.com

Dlaczego odradzam moim uczniom i uczennicom udział w konkursie przedmiotowym z języka niemieckiego dla gimnazjalistów? Moim zdaniem nie potrzebują go do niczego. A na marginesie, w języku niemieckim wyraz Konkurs oznacza bankructwo, upadłość... 

(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Konferencji TED (Technology, Entertainment and Design) wielu osobom nie trzeba już przedstawiać. Te 18-minutowe wystąpienia naukowców, przedsiębiorców, ludzi kultury, działaczy społecznych, udostępniane od kilku lat szerokiej publiczności przez internet, zyskały milionową widownię, która poszukuje ciekawych i inspirujących "idei wartych rozpowszechniania".(C) endostock - fotolia.com

We współczesnym świecie znajomość języków obcych jest niezbędna, aby realizować swoje życiowe cele i plany. Tymczasem z badań CBOS wynika, że najpopularniejszy z języków obcych – angielski – zna w stopniu komunikatywnym tylko 30% Polaków. Jak poprawić kompetencje językowe? Nauka w szkole i kursy językowe nie wystarczą, trzeba jeszcze stosować proste ćwiczenia i reguły – proponuje Aleksander Lubina, doświadczony nauczyciel języków obcych i autor e-poradnika „Języki bez belfra”.(C) Języki bez belfra - Fotolia.com

Trudno nam określić, kiedy nauczyliśmy się rozpoznawać uczucia innych osób. Jest to tak naturalna umiejętność, że może się nawet wydawać, że jest wrodzona. Niezwykle ciekawych wniosków dotyczących umiejętności interpersonalnych dostarczają badania z dziedziny sztucznej inteligencji i robotyki.photo: sxc.hu

Czy zastanawiałeś się, do jakich stron zaglądają twoi uczniowie? Z jakich „edukacyjnych” stron korzystają dla zdobywania wiedzy, rozwiązywania zadań z matematyki i pisania wypracowań? A może wcale nie zdobywają wiedzy a jedynie szukają gotowców i ściąg? Poniżej prezentuję przegląd siedmiu najczęściej odwiedzanych stron edukacyjnych. [1]photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie