Porzućcie podręczniki, zacznijcie uczyć

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dla kogo napisane są podręczniki? Dla nauczycieli czy dla uczniów? Młodzi i ambitni nauczyciele najszybciej odkrywają odpowiedź. Świetnie opowiedział o tym podczas jednej z konferencji TEDx Tyler DeWitt, nauczyciel biologii i chemii ze Stanów Zjednoczonych.photo: istockphoto.com

Będąc entuzjastą biologii, De Witt nie mógł się doczekać lekcji o wirusach, który to temat zawsze go pasjonował. Spodziewał się równie wielkiego entuzjazmu uczniów i ciekawej dyskusji poświęconej sposobom, w jaki atakują wirusy. Lekcja okazała się klapą. Uczniowie wcale podzielali jego entuzjazmu, zaś głównym problemem był podręcznik napisany w zupełnie niezrozumiały dla nich sposób. Nawet najlepsi uczniowie nie potrafili zachwycić się tematem...

Od tamtej porażki minęło już sporo czasu, a De Witt obecnie pisze doktorat na Uniwersytecie Technicznym Massachussetts (MIT) z mikrobiologii i zajmuje się tworzeniem angażujących uczniów szkół podstawowych i średnich wideolekcji w ramach projektu MIT K-12. Apeluje do nauczycieli przedmiotów ścisłych: zrezygnujcie z żargonu i kultu precyzji, nauka musi odbywać się poprzez zabawę i opowieści (nawet czasem horrorystycznych)! Potrzeba choćby odrobiny edutainment!

Polecamy (zwłaszcza nauczycielom przedmiotów matematyczno-przyrodniczych) obejrzenie świetnego wystąpienia, a potem... odmianę (choćby na próbę) jakiejś swojej lekcji. Naprawdę warto.

(Źródło: TEDx)

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie