Porzućcie podręczniki, zacznijcie uczyć

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dla kogo napisane są podręczniki? Dla nauczycieli czy dla uczniów? Młodzi i ambitni nauczyciele najszybciej odkrywają odpowiedź. Świetnie opowiedział o tym podczas jednej z konferencji TEDx Tyler DeWitt, nauczyciel biologii i chemii ze Stanów Zjednoczonych.photo: istockphoto.com

Będąc entuzjastą biologii, De Witt nie mógł się doczekać lekcji o wirusach, który to temat zawsze go pasjonował. Spodziewał się równie wielkiego entuzjazmu uczniów i ciekawej dyskusji poświęconej sposobom, w jaki atakują wirusy. Lekcja okazała się klapą. Uczniowie wcale podzielali jego entuzjazmu, zaś głównym problemem był podręcznik napisany w zupełnie niezrozumiały dla nich sposób. Nawet najlepsi uczniowie nie potrafili zachwycić się tematem...

Od tamtej porażki minęło już sporo czasu, a De Witt obecnie pisze doktorat na Uniwersytecie Technicznym Massachussetts (MIT) z mikrobiologii i zajmuje się tworzeniem angażujących uczniów szkół podstawowych i średnich wideolekcji w ramach projektu MIT K-12. Apeluje do nauczycieli przedmiotów ścisłych: zrezygnujcie z żargonu i kultu precyzji, nauka musi odbywać się poprzez zabawę i opowieści (nawet czasem horrorystycznych)! Potrzeba choćby odrobiny edutainment!

Polecamy (zwłaszcza nauczycielom przedmiotów matematyczno-przyrodniczych) obejrzenie świetnego wystąpienia, a potem... odmianę (choćby na próbę) jakiejś swojej lekcji. Naprawdę warto.

(Źródło: TEDx)

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie