Już wkrótce szkoły podstawowe będą mogły skorzystać z dedykowanej polskim nauczycielom mapy edukacyjnej w Minecraft Education Edition, czyli jednej z najbardziej fascynujących i popularnych gier komputerowych. Dodajmy: aby uczyć! Microsoft Polska we współpracy z nauczycielami i ekspertami przygotował pierwszy polski świat w Minecraft Education Edition skorelowany z nauczaniem przedmiotów takich jak język polski, matematyka, geografia, język angielski, historia i biologia na poziomie klasy 5 szkoły podstawowej, z odniesieniami do podstawy programowej i pełną obudową metodyczną. To już nie tylko gra, ale cała wirtualna platforma edukacyjna. Koniecznie dołączcie do nowego programu, a Wasi uczniowie będą zachwyceni, że mogą się uczyć poprzez ich ulubioną grą.

Zastanawialiście się kiedyś, jak sztuczna inteligencja rozpoznaje przedmioty? Skąd wie, że autobus to autobus, a nie tramwaj. Jak odróżnia kota od psa – 4 łapy nie wystarczą. A jeśli kot jest po wypadku i ma tylko 3 łapki – czy Google będzie wiedział, że to nadal kot?

Badania prowadzone w różnych krajach pokazują, że uczniowie stracili wiele podczas nauki zdalnej. Kilka miesięcy wiosennych nie wyrównało strat. Jest to nadal dość trudna sytuacja, gdyż uczniowie prezentują bardzo różne poziomy wiedzy i umiejętności. Nauczyciele radzą sobie w różny sposób. Niektórzy prowadzą lekcję, zakładając, że uczniowie sami uzupełnią braki, inni cofają się, aby zacząć od początku, jeszcze inni stosują tak zwane przyspieszenie, o którym pisałam wcześniej [1].

Pandemia koronawirusa sprawiła, że nauczanie ze szkolnych sal lekcyjnych przeniosło się do domów i mieszkań. Zdalna nauka była nowym doświadczeniem zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. W obliczu tego nagłego wyzwania, musieliśmy wypracować skuteczne sposoby komunikowania się oraz przekazywania nowych wiadomości. Większość nauczycieli na własną rękę zaczęła poszukiwać narzędzi, które umożliwią im efektywną naukę, skuteczną komunikację, monitorowanie pracy i postępów uczniów.

STEAM jest to termin, który w ostatnich latach często pojawia się podczas rozmów o nowoczesnej edukacji, o sposobach i atrakcyjnych metodach pracy. Czym jest STEAM? To nie tylko akronim pierwszych liter angielskich słów: S – Science – nauka, T – Technology – technologia, E – Engineering – inżynieria, A – Art – sztuka i M – Math – matematyka, ale przede wszystkim podejście/forma zdobywania wiedzy. Podczas zajęć z młodymi ludźmi wymienione dziedziny nie tylko się przenikają, ale doskonale uzupełniają.

Czy chcesz, aby Twoi uczniowie potrafili wykorzystywać wiedzę naukową tworząc innowacyjne konstrukcje? Chcesz by fascynowali się naukami ścisłymi tworząc roboty, statki kosmiczne lub proste usprawnienia? Zaproś ich do wspaniałej szkolnej, inżynierskiej przygody STEAM.

Kończy się powoli kolejny "dziwny" rok szkolny, w którym w drugim semestrze w wielu polskich szkołach pojawiło się wielu uczniów ukraińskich. Learnetic przygotował program Я тут! (Jestem tu!), czyli zestaw interaktywnych ćwiczeń służących do nauki podstaw języka ukraińskiego i polskiego. Program sprawdzi się na zajęciach w organizowanych obecnie oddziałach przygotowawczych oraz na lekcjach mających na celu integrację grupy zróżnicowanej językowo.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...
Michał napisał/a komentarz do Edukacja w dialogu z AI
Doceniam refleksyjne podeście do AI w edukacji :)
Ahh... skandynawia to w ogóle ma swój klimat
Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie