Wielkanoc z długopisem 3D

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne technologie oferują szkołom wiele ciekawych rozwiązań, które warto wykorzystać w edukacji. Jednym z ostatnich moich odkryć jest długopis 3D. Narzędzie to łatwo przenieść z klasy do klasy, można nim pisać na papierze, można malować na folii i w powietrzu. Zaledwie w kilka minut uczeń stworzy pozwala stworzyć obiekt 3D. Jak zatem wykorzystać to narzędzie w klasie?

Można skorzystać z dołączonych szablonów i zaplanować zajęcia związane z tradycjami świąt wielkanocnych. Jak to zrobić? Dzieci za pomocą długopisu 3D mogą stworzyć przestrzenne wielkanocne symbole, a następnie opowiedzieć o tym, jak wyglądają święta w ich domu i jakie tradycje są przez nich kultywowane.

Przykładowe karty z szablonami pobierzesz tutaj.

Te same symbole świetnie sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych i zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych. Można wykorzystać udostępnione karty i poprosić uczniów o dopasowanie stworzonych kształtów z wydrukowaną i zalaminowaną lustracją. W taki niecodzienny sposób możemy usprawniać percepcję wzrokową, motorykę małą, skupienie uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową.

Można także do wielkanocnych kształtów dopasować etykiety z nazwami tradycji świątecznych. Dzieci mogą opowiedzieć o prezentowanych kształtach dodatkową wzbogacając słownictwo związane z Wielkanocą.

Używanie długopisów 3D na zajęciach jest świetnym sposobem na wyzwolenie aktywności twórczej dziecka, na zaangażują i rozwijanie kreatywności. Jestem pewna, że każde dziecko polubi naukę i terapię z długopisem 3D, niezależnie od wieku.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie