system oświatyOcenianie pomagające się uczyć to każde ocenianie, którego głównym celem jest wspieranie kształcenia uczniów. Czynność oceniania może wspomagać nauczanie, o ile zawiera informacje, które mogą posłużyć jako feedback zarówno nauczycielom, jak i uczniom, w ocenianiu siebie samych i innych oraz modyfikowaniu sposobów nauczania i uczenia się.
 

system oświatyUczymy się dwa razy szybciej, jeśli pracuje z nami najlepszy nauczyciel - przekonywał prof. Dylan Wiliam na konferencji "Ocenianie wewnątrzszkolne jako strategia podnoszenia efektywności pracy szkoły", zorganizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. W Bibliotece Narodowej w Warszawie 29.01 spotkali się praktycy oceniania kształtującego z polskich i angielskich szkół.
 

system oświatyTematy uzależnień są ważne i często podejmowane, także w szkołach. Warto jednak mieć świadomość, że uzależnienia są powszechne i dotyczą w większym stopniu dorosłych niż młodzieży. A w przypadku nauczycieli, czy trudności w dokonaniu zmiany, np. stylu pracy nauczycielskiej, nie są czasem typowym uzależnieniem, podobnym do tego od zakupów, porannej kawy czy gier?
 

system oświatyKilka dni temu prezentowaliśmy wypowiedź Waldemara Kucharskiego, prezesa YDP, na temat takiego scenariusza rozwoju edukacji, w którym szkoła przestaje istnieć w obecnym kształcie. Postanowiliśmy rozwinąć ten wątek i zaprezentować rozpisaną na lata, prognozę zmian w globalnej edukacji. Czy taki scenariusz jest realny? Wiele z tych procesów już ma miejsce...
 

edukacja przez życieUkazał się przewodnik po otwartej nauce - poświęcony zmianom, które w ostatniej dekadzie nastąpiły w systemie komunikacji naukowej na świecie. Ich cechą wspólną jest rosnąca otwartość - inaczej dostępność - treści naukowych. Coraz częściej i dobitniej głoszone hasło "otwartej nauki" zakłada przyjęcie zasady otwartości na wszystkich etapach pracy i komunikacji naukowej.
 

Dziś dzieci i młodzież szkolna to pokolenie cyfrowych tubylców, którym od urodzenia towarzyszą cyfrowe technologie. Obecność komputera, Internetu, telefonu komórkowego, odtwarzacza mp3 i innych urządzeń oraz posługiwanie się nimi na co dzień traktują jako coś naturalnego i osobistego. Czy w ciągu najbliższych 20 lat zadecydują oni o końcu szkoły, jaką dziś znamy?Pomorze 2030

Diagnoza systemu edukacji uczestników panelu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową „Edukacja i wiedza”, jest druzgocąca – zauważyła Elżbieta Lamparska, Zastępca Dyrektora Departamentu ds. Edukacji w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Pomorskiego, podsumowując pierwszą część grudniowej debaty. System edukacji nie spełnia oczekiwań i wymaga radykalnej zmiany.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie