Kreatywność buduje, konstruuje, zmienia, czyli tworzy nową, ciekawszą szkołę i lepszy świat. Mówi się teraz i pisze coraz więcej o nowej warstwie społecznej, określanej jako "kreatywna klasa". Ilu jest w niej nauczycieli? Kto z nas, tak naprawdę, wytwarza nowe edukacyjne idee czy technologie? Jaki może być udział nauczycieli w budowaniu epoki kreatywności?Jak rozbudzić nauczycielską kreatywność?
Kreatywność buduje, konstruuje, zmienia, czyli tworzy nową, ciekawszą szkołę i lepszy świat. Mówi się teraz i pisze coraz więcej o nowej warstwie społecznej, określanej jako "kreatywna klasa". Ilu jest w niej nauczycieli? Kto z nas, tak naprawdę, wytwarza nowe edukacyjne idee czy technologie? Jaki może być udział nauczycieli w budowaniu epoki kreatywności?

Myślenie o podniesieniu poziomu edukacji poprzez ograniczenie liczebności uczniów w klasach to niedorzeczność i marnotrawstwo pieniędzy – uważa Malcolm Gladwell, autor bestsellerów o zmianach społecznych i zachowaniach konsumenckich:
Ograniczenie do 10% odsetka osób przedwcześnie kończących naukę oraz wzrost do 40% odsetka osób z wyższymi studiami - takie cele decyzją ministrów edukacji krajów członkowskich UE wrócą do unijnej strategii gospodarczej Europa 2020. Polskie władze oświatowe stawiają sobie bardziej ambitne cele - mamy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
Pewnego dnia zwierzęta postanowiły zrobić coś dla rozwiązania problemów współczesnego świata. Podjęły decyzję o pilnej potrzebie założenia szkoły. Powołano Komitet Szkolny złożony z niedźwiedzia, sarny i bobra. Dyrektorem mianowano jeża. W programie szkolnym umieszczono następujące przedmioty: bieganie, wspinanie się, latanie i pływanie...
Czy jesteśmy w stanie zbudować w Polsce społeczeństwo i gospodarkę opartą na wiedzy? Jak
dotrzeć do społecznej świadomości z wiedzą o światowych sukcesach
polskich naukowców? - na te i inne pytania szukali odpowiedzi uczestnicy
konferencji "Polskie sukcesy oparte na wiedzy", która odbyła się 20
kwietnia br. w Warszawie.
Co ciekawego wydarzyło się w edukacji? O czym przeczytać,
nad czym warto się zastanowić? Liczba materiałów, które publikujemy w
Edunews.pl szybko rośnie, dlatego też, aby nie przeoczyć ważnych
tematów, raz na kwartał wybieramy i polecamy wybrane artykuły.Oto najciekawsze naszym zdaniem opracowania w pierwszym kwartale
2010 r.

