ict w edukacjiEdukatorzy, którzy spotkali się w kwietniu na e-konferencji poświęconej znaczeniu gier w edukacji twierdzą, że gry w sieci mogą pomóc studentom rozwinąć wiele umiejętności, z których będą korzystać po ukończeniu szkoły. Wśród nich wymieniają między innymi jasne, precyzyjne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.

 

ict w edukacjiUczniowie i studenci dorastają już w świecie pełnym filmów wideo. Jest to medium, które jest mocno zakorzenione w ich naturalnym środowisku i z którym czują się komfortowo. Czy w epoce You Tube, możemy sprawić, że proces uczenia w szkole będzie bardziej angażujący i fascynujący poprzez włączenie filmów wideo do zajęć lekcyjnych?

 

innowacje w edukacjiTechnologie informatyczne na stałe zadomowiły się w naszym życiu. Przy wsparciu nowoczesnych urządzeń pracujemy, podróżujemy, odpoczywamy i bawimy się. Coraz częściej też nauczamy i  uczymy się przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań. Tablica interaktywna jest jednym z tych urządzeń, który powinno z kolei zadomowić się w szkole XXI wieku.

ict w edukacjiBadając wpływ popularności SMS, czatów i komunikatorów internetowych na rozwój umiejętności pisania dotychczas skupiano się wyłącznie na negatywnych trendach, informując, że zastępowanie słów skrótami, znakami lub symbolami graficznymi (emotikonami) przyczynia się do degradacji tej umiejętności wśród młodzieży. Okazuje się, że są również tego dobre strony.

 

trendyWobec szybkiego rozwoju narzędzi informacyjno-komunikacyjnych naukowcy amerykańscy próbują identyfikować główne trendy w technologii edukacyjnej. Za najważniejszy uznano program 1:1 – rozumiany jako zapewnienie każdemu uczniowi komputera do celów edukacyjnych, za równie ważny – tworzenie narzędzi do egzaminowania i oceniania nauki online.

 

ict w edukacjiWyniki badania SpeakUp w Stanach Zjednoczonych ujawniają rozbieżności wśród studentów i dorosłych, jeśli chodzi o kwestie wykorzystania nowych technologii edukacyjnych w szkole. Edukatorzy w większości przypadków nie uwzględniają „apetytu” uczniów na uwzględnienie gier online i symulacyjnych w nauczaniu najważniejszych zagadnień programowych.
 

ict w edukacjiZestaw narzędzi edukacyjnych szybko się zmienia spychając na dalszy plan formy, do których przywykliśmy. Może o tym świadczyć nie tylko popularność serwisu WolneLektury.pl, nieodpłatnych kursów e-learning (np. NBPortal.pl), ale i wyniki badań, które wskazują, że uczestnicy procesu edukacji chcą zmiany podejścia do edukacji – od statycznej do interaktywnej.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie