ict w edukacjiNauczyciele historii mają do dyspozycji coraz ciekawsze zasoby edukacyjne w internecie i w postaci różnych multimedialnych pomocy naukowych. Mają już chyba wszelkie narzędzia do tego, aby uczynić z ich lekcji ciekawe, rozwijające i twórcze zajęcia na temat cywilizacji człowieka, uczące interpretacji zmieniającego się na przestrzeni wieków świata.
 

ict w edukacjiNie ma skutecznej edukacji bez nowych technologii. Tradycyjne formy nauczania nie są akceptowane przez uczniów, zaś konsekwencje trzymania się ich przez nauczycieli widać po wynikach egzaminów, z roku na rok coraz słabszych. Jak sprawić, żeby system edukacji zaczął efektywniej i na szeroką skalę korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych?
 

ict w edukacjiW Polsce w sieci możemy znaleźć dziesiątki różnych wewnętrznych szkolnych regulacji zakazujących uczniom przynoszenia i korzystania z telefonów komórkowych. W Japonii, wręcz przeciwnie, każdy telefon traktowany jest jak narzędzie, które może uratować niejedno życie. Jeśli tylko wszyscy zostaną odpowiednio nauczeni, jak w pełni wykorzystać jego funkcje.
 

ict w edukacjiNowe jest piękne. Nowe stwarza wielkie możliwości. Tyle na pewno możnapowiedzieć o potencjale, jaki stwarza środowisko edukacyjne oparte o izintegrowane z nowoczesnymi narzędziami multimedialnymi iinteraktywnymi. Dobrym przykładem jest inicjatywa uruchomiona przezwładze oświatowe stanu Virginia – edukacyjny serwis podkastowy.
 

edukacja przestrzennaNauka historii, biologii, fizyki, matematyki czy informatyki w stołecznych szkołach może być bardziej interesująca, bo będzie dotyczyła miejsc, które są dobrze znane uczniom. Nauczyciele wykorzystując specjalnie przygotowane scenariusze zajęć pokażą uczniom miasto i jego przestrzeń z nowej perspektywy. Wykorzystają w tym celu zdjęcia lotnicze i satelitarne.
 

ict w edukacjiJednym ze sposobów na kształtowanie systemu edukacji włączającej, obejmującego wszystkie dzieci bez względu na ich zróżnicowane potrzeby i możliwości edukacyjne, jest wykorzystanie popularnych narzędzi społecznościowych dostępnych w Internecie – nawet takich, jak Facebook czy Twitter – przekonują eksperci brytyjskiej Futurelab.
 

Nowe technologie przynoszą przełom na uczelniach - odkąd wprowadzono narzędzia zapamiętujące ruch i symulatory, nauka pewnych umiejętności stała się dużo łatwiejsza, tańsza, a przede wszystkim bardziej bezpieczna. Szczególnie w zawodach, które wymagają długiego kształcenia praktycznego w trudnych warunkach, jak w przypadku ratownictwa.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie