Młode pokolenie zauważa zmiany zachodzące wokół nas i dlatego warto wspierać jego poczucie sprawczości. Program Samsung ponownie daje im przestrzeń do działania oraz uwolnienia ich kreatywnych pomysłów. Rusza nabór do III edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow, w ramach którego młodzi ludzie mogą zmierzyć się z jednym z 4 wyzwań współczesności: zdrowiem, klimatem, bezpieczeństwem lub integracją. Zgłoszenia można wysyłać do 31 października b.r.

W zawodach zdominowanych przez mężczyzn kobiety muszą nieustannie udowadniać, że są wystarczająco dobre. Program Girls Do Engineering to odpowiedź na stereotypy panujące w branży inżynieryjnej. Jego celem jest wzmocnienie młodych kobiet w przekonaniu, że decyzja o wyborze ścieżki kariery zależy wyłącznie od ich woli – nie od ich płci. Trwa rekrutacja do czwartej edycji Girls Do Engineering, programu technologiczno-edukacyjnego dedykowanego uczennicom trójmiejskich szkół średnich. Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku wraz ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog zapraszają na pokład dziewczęta – niekoniecznie “umysły ścisłe” – nastawione na rozwój, nowe wyzwania i eksplorowanie fascynującego świata inżynierii.

Jeszcze tylko do 10 września nauczycielki i nauczyciele mogą zgłaszać się do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski uhonorują pedagoga, który w pracy z młodymi ludźmi uwzględnia ich potrzeby, stara się słuchać i podążać za tym, co dla nich ważne. Rozwija też swoje kompetencje cyfrowe po to, aby lepiej rozumieć ich świat. Konkurs towarzyszy prestiżowej inicjatywie Nauczyciel Roku.

Często mówimy o życzliwości, zarówno w kontekście relacji online, jak i offline. Jednak czy nasi uczniowie i uczennice tak samo rozumieją, czym są życzliwe zachowania? Kiedy zaczynamy się nad tym głębiej zastanawiać okazuje się, że składa się na nie wiele elementów, takich jak pomoc, szacunek, dobro, zrozumienie, empatia czy tolerancja.

Zapraszamy do aktywnego udziału w IV Ogólnopolskim Tygodniu Szczęścia w Szkole, który w tym roku obchodzimy w dniach 18-24 września 2023. Jego celem jest zwrócenie uwagi na szczęście i dobrostan oraz ich związki z efektami kształcenia. Badania pokazują, że ludzie doświadczający szczęścia w szkole i w pracy żyją zdrowiej, dłużej, lepiej. Poczucie szczęścia sprzyja odporności, kreatywności, zaangażowaniu, budowaniu relacji, przyjaźniom. To prawdziwa promocja zdrowia psychicznego i fizycznego, szczególnie w tak trudnym, po-pandemicznym i wojennym czasie. Dlatego hasło na ten rok brzmi: Z OPTYMIZMEM I NADZIEJĄ.

Dzieci miewają trudności w rozumieniu i nazywaniu swoich stanów emocjonalnych, jak również we właściwym odczytywaniu emocji innych osób. Nie posiadają one wystarczających kompetencji, jeśli chodzi o rozładowywanie napięcia i stresu – odkrywają natomiast, jakie czynności pozwalają im lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami. W jaki sposób pomóc nauczycielom i rodzicom z narastającym problemem przebodźcowania dzieci w wieku przedszkolnym, ich nadmiernego pobudzenia będącego skutkiem nadmiernej stymulacji ze strony otaczającego je coraz głośniejszego i coraz bardziej chaotycznego świata.

W dni powszednie nastolatki spędzają w sieci średnio niemal 5 godzin dziennie, w weekendy ponad 6 godzin. 11% młodych osób deklaruje, że są aktywne w internecie przez ponad 8 godzin każdego dnia, 17% korzysta intensywnie z sieci po godzinie 22.00[1]. Dzieci i nastolatki nie znają świata bez internetu i mediów społecznościowych. To dla nich przestrzeń do komunikowania się z innymi, wyrażania siebie, rozwijania zainteresowań, która jednak łatwo może przejąć kontrolę nad ich uwagą, czasem i emocjami. Na pytanie, jak zadbać o świadome korzystanie z mediów społecznościowych, odpowiada film „Dopamina” i towarzysząca mu kampania społeczna o tej samej nazwie.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie