Posprzątane! Przynajmniej na jakiś czas... Koordynowana przez Fundację Nasza Ziemia Akcja Sprzątanie świata - Polska od 30 lat cieszy się tak dużym zaufaniem Polek i Polaków. W jubileuszowej 30. Akcji Sprzątanie świata - Polska udział wzięło 542 753 uczestników z całego kraju. To aż 34 procent więcej, niż przed rokiem, co oznacza, że chcemy w ten sposób włączać się w manifest przeciwko śmieceniu w naturze.

Od zawsze książki i czytanie były częścią mojego życia. Rozwijały moją wyobraźnię i pozwalały mi tworzyć nową rzeczywistość. Pomysł na stworzenie ogólnopolskiej akcji “Cała Polska czyta na głos” pojawił się z chęci połączenia nauczycieli i uczniów, którzy tak jak ja czują potrzebę dzielenia się darem głośnego czytania.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę startuje z nową kampanią społeczną, której głównym elementem jest miniserial pt. „Nieobojętni” w reżyserii Krzysztofa Komandera. Ambasadorem kampanii „REAGUJ na przemoc wobec dzieci” został aktor Jakub Gierszał. Produkcja stanowi przemyślaną odpowiedź na problem przemocy wobec dzieci i ma na celu zachęcenie dorosłych do reagowania w sytuacjach, gdy podejrzewają albo widzą, że dziecko jest krzywdzone. Serial oraz konkretne informacje dotyczące sposobów reagowania na przemoc dostępne są na stronie REAGUJ.fdds.pl.

Program Amazon Kindloteki STEM otwiera w naszej bibliotece wiele możliwości na promocję czytelnictwa poprzez naukę z wykorzystaniem takich dziedzin jak Science, Technology, Engineering i Mathematics, a także pomaga poznawać nowe technologie, wejść w świat programowania i robotyki. Dzięki Kindlotece możemy poszerzać naszej placówce ofertę edukacyjną dla uczniów, czytelników oraz dzieci i młodzieży z różnych typów szkół.

Trwa rok kopernikański. Z okazji 550. rocznicy urodzin patrona, Centrum Nauki Kopernik ustanawia nagrodę Przewroty, którą co roku będzie przyznawać nowatorskim inicjatywom edukacyjnym.

Zbliża się kolejna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości w 1918 roku. Na wiele sposobów staramy się czcić tę ważną dla nas Polaków datę. W związku z tym, ponownie proponujemy inicjatywę związaną ze znanymi Polakami i zapraszamy do udziału.

Jak wynika z danych zgromadzonych przez organizatorów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, którego XIII edycja odbędzie się już 17 listopada br., ponad 40% dzieci, młodzieży i dorosłych przeegzaminowanych z tabliczki mnożenia w ramach dotychczasowych edycji akcji, ma problem z mnożeniem do 100. Polacy całkiem nieźle radzą sobie z mnożeniem przez 2, przez 5 oraz przez 10. Największym wyzwaniem jest dla nich podanie poprawnego wyniku dla działań: 4x8, 6x8, 6x9, 7x8, 7x9, bez względu na kolejność czynników w tych działaniach. Co ciekawe, niewiele pomyłek generują działania 9x9 i 6x6, dla których zaledwie 5% odpowiadających udziela błędnej odpowiedzi.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie