Zostań inżynierką z Girls Do Engineering

fot. Amazon

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W zawodach zdominowanych przez mężczyzn kobiety muszą nieustannie udowadniać, że są wystarczająco dobre. Program Girls Do Engineering to odpowiedź na stereotypy panujące w branży inżynieryjnej. Jego celem jest wzmocnienie młodych kobiet w przekonaniu, że decyzja o wyborze ścieżki kariery zależy wyłącznie od ich woli – nie od ich płci. Trwa rekrutacja do czwartej edycji Girls Do Engineering, programu technologiczno-edukacyjnego dedykowanego uczennicom trójmiejskich szkół średnich. Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku wraz ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog zapraszają na pokład dziewczęta – niekoniecznie “umysły ścisłe” – nastawione na rozwój, nowe wyzwania i eksplorowanie fascynującego świata inżynierii.

Na froncie walki ze stereotypami

W inżynierii chcemy ludzi, którzy potrafią podejść do swoich zadań kompleksowo, spojrzeć z góry, pomyśleć o wszystkim. A dziewczyny i kobiety są w tym dobre, ponieważ w wielu obszarach życia muszą zadbać o coś, o kogoś, od początku do końca. Niestety przez to, że w zespołach wciąż dominują mężczyźni, pojedyncze inżynierki czują ogromną presję, aby wszystko zawsze zrobić perfekcyjnie, nigdy nie popełnić błędu czy zadać "głupiego" pytania; myślą, że reprezentują całą swoją płeć i każde ich działanie przyczynia się do budowania opinii o wszystkich kobietach pracujących w branży IT – mówi Ewa Kolczyk, Senior Software Development Manager w Centrum Rozwoju Technologii Amazon, sponsorka projektu.

Niestety, wciąż dość powszechne jest przekonanie, że inżynier to ktoś płci męskiej, naprawiający maszynę lub budujący most. Tymczasem inżynieria to działalność twórcza, fascynująca, kreatywna, polegająca na tworzeniu, wymyślaniu, stawianiu czoła wyzwaniom, rozwiązywaniu zagadek. Jest to dziedzina dla każdego, kto lubi tworzyć rozwiązania i rozprawiać się z problemami. Przeświadczenie o tym, że w inżynierii lepiej odnajdują się mężczyźni, jest błędne i niepoparte żadnymi argumentami. Absolwentki minionych edycji Girls Do Engineering udowadniły to innym, a przede wszystkim – sobie samym.

Python, Design Thinking, AI… i nie tylko!

Siłą programu Girls Do Engineering jest nie tylko bezpieczna przestrzeń, do której wstęp mają tylko dziewczynki, ale i bogata warstwa merytoryczna. Na uczestniczki tegorocznej edycji czeka intensywny program warsztatów stacjonarnych i online. Programowanie w Python, praca w modelu Design Thinking i STEAM, założenie portfolio w Github, wykorzystanie narzędzi AI – to tylko niektóre z bloków tematycznych, które czekają na dziewczyny. Co istotne, uczestniczki będą także pracowały nad swoimi kompetencjami miękkimi, takimi jak kreatywność, komunikacja, krytyczne myślenie czy praca w grupach.

W programie tegorocznej edycji Girls Do Engineering jest także miejsce na wizyty studyjne na uczelniach technologicznych oraz sesje mentoringowe z inżynierkami i inżynierami Amazon oraz innymi ekspertkami i ekspertami z branży technologii i rozwoju zawodowego.

Uczestniczki Girls Do Engineering będą spotykały się i pracowały regularnie, aż do gali finałowej programu przewidzianej na przełom lutego i marca. Dla niektórych z nich jest to ostatni rok spędzony w szkole. Absolwentki uzbrojone w mocne przekonanie o własnych możliwościach będą mogły rozważać pełen wachlarz kierunków studiów, nie zastanawiając się, czy dany wybór nie jest zbyt “męski”.

Branża IT jest dla kobiet. Warto to powtarzać dopóty, dopóki nie stanie się to powszechnie akceptowanym faktem. Dzisiaj niestety tak nie jest. W programie Girls Do Engineering, w którym mam przyjemność być trenerką po raz kolejny, nie tylko powtarzamy dziewczynom, że mogą pracować w branży IT, ale i udowadniamy im to w praktyce. A właściwie one robią to same — wykazując się niezwykłą kreatywnością i chęcią rozwoju. Wierzę, że absolwentki Girls Do Engineering pozostaną na zawsze umocnione w przekonaniu, że świat inżynierii stoi przed nimi otworem! – mówi Barbara Halska, Nauczycielka Roku 2014 i jedna z trenerek w programie.

Trwa rekrutacja do Girls Do Engineering!

Rekrutacja do Girls Do Engineering trwa do 8 października br. Warunki uczestnictwa, szczegóły i harmonogram programu oraz formularz rekrutacyjny znajdują się na oficjalnej stronie programu www.girlsdoengineering.com.

Patronat honorowy nad czwartą edycją programu Girls Do Engineering objęli: Prezydent Miasta Gdańska, Prezydent Miasta Gdyni, Prezydent Miasta Sopotu, Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, Centrum GovTech oraz Amerykańska Izba Handlowa w Polsce.

Obejrzyj film z gali finałowej trzeciej edycji programu:

 

(Źródło: Empify)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie