Inicjatywa "Szyjemy Dobro" nie zwalnia tempa! W tej edycji akcji nauczycielki uszyły słynne Pożeracze Smutków dla WOŚP. Ogromne, kolorowe i unikalne maskotki czekają na aukcjach Allegro na nowe domy.
Nauka dla Ciebie – zaprojektuj pomoc edukacyjną!
Rozpoczął się nabór szkół do konkursu Nauka dla Ciebie, organizowanego przez Centrum Nauki Kopernik. Na laureatów (nauczycieli, uczniów i szkołę) czekają cenne nagrody. Tradycyjnie już tematem konkursu jest zaprojektowanie pomocy naukowej przez zespół złożony z 4-5 uczniów szkoły podstawowej pod kierunkiem 2 nauczycieli.
Co mają ze sobą wspólnego online, offline i wartości?
Czy rozdzielanie online i offline ma w dzisiejszych czasach sens? Zarówno młodzież, jak i dorośli korzystają z sieci codziennie: filmy, gry, muzyka, wiadomości, aktywność w grupach i na forach, kontakt ze znajomymi i rodziną, zdobywanie wiedzy, kreowanie siebie…
Jak stawić czoła podstawie programowej i nie zwariować?
Zdajemy sobie sprawę, że wielu nauczycieli idąc ścieżką zgodną z polską podstawą programową zmaga się z licznymi problemami. Przeładowany program nauczania, zbyt ogólnie zapisane wymagania, brak przestrzeni na to, co obecnie wydaje się kluczowe w edukacji… Wiemy, że jest to droga, którą czasami ciężko kroczyć – jest ona obszerna, nie zawsze jasna, a niejednokrotnie wymagająca czasu, który w przypadku pracy nauczycieli jest ograniczony.
Jak uczyć dzieci o cyberbezpieczeństwie? Nauczyciele wdrażają program Cyber Academy
Cyber Academy to darmowy program edukacyjny, który został przygotowany w ramach globalnej inicjatywy Internet Safety For Kids & Families (ISKF), przez firmę Trend Micro. Cykl bezpłatnych szkoleń w formie krótkich filmików animowanych, skierowanych do dzieci w wieku 7-10 lat, został zaprojektowany z myślą o edukacji dzieci pod okiem rodziców i nauczycieli. Każdy odcinek zawiera w związku z tym dedykowane materiały dydaktyczne dla dorosłych, w tym przewodnik konwersacyjny. Z jedną z nauczycielek, która miała okazję przeprowadzać program, rozmawiamy o jego założeniach i skuteczności.
Muzyka i informatyka – całkiem zgrana para
Muzyka i informatyka. Dwa (teoretycznie) zupełnie różne przedmioty, które w praktyce rzadko mają ze sobą coś wspólnego. Co jednak w sytuacji, gdy nauczanie obu daje widoczną radość uczennicom i uczniom, przekłada się na ich sukcesy, a przy okazji przynosi satysfakcję z wykonywanej przez nas pracy? Najprostsze rozwiązania są najlepsze. Należy je połączyć!
Dziewczyny do inżynierii!
Czym tak naprawdę jest inżynieria? Czy skojarzenia, które budzi – mężczyzny w roboczym kombinezonie naprawiającego maszynę – są wciąż aktualne? Dlaczego w branży IT jest tak mało kobiet? I w końcu – czy nastolatka, która nigdy wcześniej nie interesowała się matematyką ani informatyką, może zostać inżynierką?
Ostatnie komentarze