fot. Fotolia.com

Tuż przed Kongresem Obywatelskim gościem radia TOK FM była dr Marzena Żylińska z Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Toruniu, ekspertka od procesów uczenia się i neuropedagogiki. Mówiła o szkole - o tym, że szkoła utrudnia proces uczenia się. Warto posłuchać ciekawej rozmowy, którą przeprowadził Jakub Janiszewski.

(C) Edunews.pl

Zakończył się Kongres Polskiej Edukacji. Był niewątpliwie jednym z najważniejszych wydarzeń edukacyjnych w ostatniej dekadzie (nie licząc reform) i należy kontynuować tradycję takich spotkań, pozwalając zabrać głos większej liczbie osób zainteresowanych kształtem polskiej edukacji. A że chcemy rozmawiać – dowodem jest spontaniczna inicjatywa Pakt dla Edukacji.

fot. Fotolia.com

Temat wyposażenia uczniów szkół podstawowych w komputery jest ciągle gorący – sądząc po kolejnych komentarzach w portalu i opiniach publikowanych w mediach. Mieliśmy możliwość poznania doświadczeń zagranicznych związanych z realizacją podobnych projektów. Warto zatem również pokazać realizację takiego projektu w Polsce – Jarocin Kreatywna Szkoł@.

fot. Fotolia.com

Do odważnych świat należy! To dotyczy również nauczycieli, którzy dzisiaj starają się eksperymentować w dydaktyce z nowymi technologiami i metodami pracy. Wielu z nich nie spodziewało się, że tak niewielka zmiana może zmienić tak wiele w edukacji uczniów. O tym rozmawiamy dziś z Agnieszką Bilską, nauczycielką z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 10 w Gliwicach.

fot. Fotolia.com

Podczas konferencji "Szkoła z klasą 2.0" zorganizowanej w Warszawie przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą rozmawialiśmy z prof. Maciejem M. Sysło z Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu - na temat idei szkoły 2.0 jako pewnego kierunku rozwoju edukacji. Zapraszamy do wysłuchania podkastu.

fot. Fotolia.com

Dlaczego szkoła musi się zmienić? Jaką metodykę nauczania należy przyjąć, aby poprawić jakość kształcenia? Podczas seminarium Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową „Przyszłość pomorskiej edukacji – scenariusze rozwoju“, zapytaliśmy dr Marzenę Żylińską z Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Toruniu, jakie zmiany są najpilniejsze w nauczaniu szkolnym.

system oświatyJedną z największych wartości społeczności internetowych, także tych powstających dla wspólnego uczenia się, jest wielowymiarowy dialog. Każdy z uczestników sieci ma równy dostęp do tych samych narzędzi, każdy może zabrać głos. Anonimowość ośmiela do zabierania głosu. Dialog taki powinien być obecny nie tylko w Internecie, ale także i w każdej szkole. Czy tak jest?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie