Pozwólcie uczniom zabłysnąć

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Do odważnych świat należy! To dotyczy również nauczycieli, którzy dzisiaj starają się eksperymentować w dydaktyce z nowymi technologiami i metodami pracy. Wielu z nich nie spodziewało się, że tak niewielka zmiana może zmienić tak wiele w edukacji uczniów. O tym rozmawiamy dziś z Agnieszką Bilską, nauczycielką z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 10 w Gliwicach.

W zasadzie wszystko sprowadza się do pewnego eksperymentu, który potem szybko może przerodzić się w edukacyjną praktykę. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne są wszędobylskie – są z nami w codziennym życiu, kiedy śpimy – są obok nas, kiedy jemy, pewnie znajdują się na stole kuchennym, idą z nami w torbach i kieszeniach do szkoły lub pracy... Skoro zawsze są obok nas, to znaczy, że również w edukacji powinny zostać sensownie wykorzystane. Bardzo wiele zależy tu od nauczyciela i jego planu wykorzystania technologii w służbie edukacji. Posłuchajmy rozmowy nagranej podczas konferencji „Szkoła z klasą 2.0” w Warszawie:

{mp3}abilska_szkola20{/mp3}

Pani Agnieszka zaproponowała kiedyś swoim uczniom gimnazjum, aby jako pracę domową zrobili multimedialne prezentacje o sobie. I tak się zaczęło... Uczniowie zaczęli przygotowywać wspaniałe prezentacje multimedialne i filmy. Przykłady ich pracy widzieliśmy podczas wspomnianej konferencji, a ten film (który już pokazywaliśmy jakiś czas temu), też jest ich dziełem:

Warto pokazywać nauczycieli, którzy w naszych polskich warunkach potrafią uczyć nowocześnie. Może dzięki temu więcej osób przełamie swój strach przed zaproszeniem uczniów do bliższej współpracy na rzecz podniesienia jakości procesu nauczania? Warto pozwolić uczniom zabłysnąć – w końcu szkoła jest dla nich. Dobrze użyte w procesie nauczania technologie wyzwalają kreatywność w edukacji – pamiętajmy o tym.

[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   (Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie