Oszczędzanie energii to czysty zysk

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja konsumenckaDlaczego ten rachunek za prąd jest taki wysoki? To pytanie ciągle zadaje sobie jeszcze wiele rodzin. Jak wynika z badań, Polacy nie mają raczej we krwi oszczędzania na co dzień i ciągle ponoszą wysokie koszty związane z utrzymaniem swoich domów. A tak prosto można zmniejszyć wydatki na energię elektryczną. Wystarczy szczypta edukacji i trochę samodyscypliny.
 
Edukacja konsumenckaPopularność (już XIII) Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik postanowiła wykorzystać firma Vattenfall, jednego z czołowych dostawców energii elektrycznej, działająca również w Polsce. Przygotowała największy namiot, w którym wszechstronnie zaprezentowano możliwości oszczędzania i racjonalnego wykorzystywania energii elektrycznej.

Można było zapoznać się z historią sektora energetycznego – od wykorzystywania węgla kamiennego po współczesne, nowoczesne elektownie wodne, wiatrowe i atomowe; zobaczyć luksusowe Volvo z napędem elektrycznym; przejść się po modelowym mieszkaniu, w którym każdy mógł na własne oczy zobaczyć i uświadomić sobie koszty, jakie ponosi przy korzystaniu z wielu podstawowych urządzeń domowych. To właśnie ten ostatni element wystawy wzbudzał największe zainteresowanie zwiedzających – wiele osób zdobyło cenne informacje, jak mogą zaoszczędzić nawet i kilkadziesiąt procent rocznych wydatków na utrzymanie domu.

O domowym oszczędzaniu, czyli praktycznej edukacji finansowej na co dzień, rozmawiamy z Łukaszem Zimnochem, rzecznikiem prasowym Vattenfall.

{mp3}oszczedzaniewdomu{/mp3}
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US]   
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie