Strony internetowe poświęcone językom obcym to istna kopalnia wiedzy, jeśli ktoś zechce do niej sięgnąć. Znajdziemy tu różnego rodzaju oferty pomocy w nauce, możliwość podyskutowania, propozycje korepetycji. Zdesperowany uczeń może poprosić o pomoc w odrobieniu trudnego domowego zadania, doraźne przetłumaczenie tekstu lub sprawdzenie wypracowania.

Chociaż powyższe twierdzenie może zabrzmieć dziwnie, jest jak najbardziej prawdziwe i potwierdziło się już w życiu niejednej osoby. Nauka oszczędzania to jeden z najlepszych dowodów na to, że uczyć się warto przez całe życie i że nigdy dość edukacji na temat własnego portfela i sposobów zarządzania własnymi środkami finansowymi.
Niedawno z inicjatywy Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP), której przewodniczy prof. Tadeusz Luty, rektor Politechniki Wrocławskiej, rektorzy wyższych uczelni rozpoczęli kolejną dyskusję o wprowadzeniu płatnych studiów. Wszystko jednak wskazuje na to, że pozostaną osamotnieni w takich propozycjach.
Przedsiębiorczość to stosunkowo nowy przedmiot, który pojawił się w szkołach w 2002 r. Jego wprowadzenie do programu miało udowodnić, że oświata wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniom i reaguje na zmiany w otaczającej nas rzeczywistości. Władze oświatowe grzmiały, że trzeba uczyć młodych ludzi przedsiębiorczości, bo bez niej nie poradzą sobie w życiu.
Jaka jest rola rodziców w szkole? Jak powinna układać się współpraca, czy możliwe jest partnerstwo? Jak rodzice mogą pomóc szkole, a szkoła rodzicom? To pytania, przed którymi staje niejeden nauczyciel i dyrektor szkoły. Harmonijna współpraca szkoły i rodziców jest dla dziecka niebywale ważna, zwraca uwagę autorka poradnika „Rodzice w szkole. Kłopot czy pomoc?”
Na początku listopada odbyła się konferencja „Moje finanse dziś i jutro”, inaugurująca trzecią edycję programu „Moje finanse”. W konferencji wzięli udział: prezes Narodowego Banku Polskiego Sławomir Skrzypek, prezes Citi Handlowy Sławomir Sikora oraz Przewodnicząca Rady Dyrektorów Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Sonia Wędrychowicz-Horbatowska.
Badania w Stanach Zjednoczonych wskazują na coraz częstsze wykorzystywanie Internetu i nowoczesnych technologii komunikacyjnych w procesie edukacji na poziomie szkoły średniej. Wyniki te mogą okazać się przydatne także polskim edukatorom, gdyż ukazują trendy w e-edukacji na świecie i to, czego można spodziewać się wkrótce także w Polsce.

