Futurelab uruchomiła 21 stycznia 2008 r. pierwszy w Wielkiej Brytanii Inkubator Idei, którego celem będzie poszukiwanie pomysłów na wykorzystanie nowych technologii w edukacji pozaszkolnej młodych ludzi, a także rozwój już istniejących inicjatyw z zakresu edukacji nieformalnej czy projektów tworzonych przez społeczności uczących się razem.

W Grabowej w gminie Łazy (Śląskie) działa już pierwsza w Polsce „wioskę internetową”. W miejscowej szkole wygospodarowano salę, w której zainstalowano piętnaście stanowisk komputerowych i uruchomiono Centrum Kształcenia. Rozrywka jest tu zabroniona – można się tu wyłącznie uczyć, korzystając między innymi z kursów e-learning.
Początek nowego roku sprzyja sporządzaniu różnych zestawień i rankingów. Brytyjski instytut Centre for Learning and Performance Technologies przygotował listę najważniejszych i najbardziej popularnych zdaniem Internautów narzędzi, które mogą być wykorzystane w procesie edukacji lub do indywidualnego pogłębiania wiedzy.
Rewolucja w nauczaniu/uczeniu się, rozpoczęta pod koniec XX wieku, objawia się m.in. w zjawisku uczenia się przez całe życie. Poprzednio ludzie uczyli się głównie w szkole, później również w czasie życia zawodowego. Obecnie powszechnie zaczęliśmy operować pojęciem „społeczeństwa uczącego się ustawicznie”, które obejmuje również ludzi uczących się na emeryturze.
Onet.pl rozpoczął drugi semestr zajęć dla słuchaczy Uniwersytetu Dzieci. Pierwsze spotkanie miało miejsce w listopadzie 2007 r. przy okazji cyklu "Od wioski plemiennej do globalnej wioski. Warsztaty o porozumiewaniu się we współczesnym świecie za pomocą Internetu". Podobnie jak i w pierwszym semestrze, zainteresowanie programem jest ogromne.
22 stycznia 2008 r. ogłoszono tekst 

