Popularność gier komputerowych i video skłania instytucje edukacyjne do zastanowienia się nad wykorzystaniem tych narzędzi w edukacji społecznej. W Nowym Jorku powstało laboratorium PETLab, które zajmować się będzie badaniem gier i symulacji w procesie edukacji oraz projektowaniem i rozwojem gier edukacyjnych dla podmiotów publicznych i prywatnych.

Wiele osób zgodzi się, że technologia musi odgrywać większą rolę w systemie edukacji. Edukatorzy, rząd i biznes zdają sobie sprawę z jej roli w przygotowaniu przyszłych pokoleń do pracy i znaczenia konkurencji w cyfrowym świecie bez granic. Nie możemy też pominąć: wyrównywania szans, rozwóju lokalnej gospodarki, nowych miejsc pracy i konkurencyjności krajów.
W Polsce co piąta osoba w wieku 25-29 lat posiada dyplom szkoły wyższej. W Europie mieszka co najmniej kilkanaście milionów osób dorosłych, którzy mogą mieć potrzebę kontynuowania nauki. Dla nich powrót do szkoły lub inny sposob dokształcania jest szansą na zdobycie nowych kompetencji i lepsze przygotowanie do funkcjonowania na rynku pracy.
Chociaż gry komputerowe mogą być efektywnymi "nauczycielami", uczniowie spędzający czas na grach komputerowych przesyconych przemocą, zaczynają przyswajać agresywne zachowania już po sześciu miesiącach systematycznego grania – wynika z
Pomimo, że rządy i korporacje na całym świecie zwiększają inwestycje w badania i rozwój nanotechnologii, pojawiają się alarmujące sygnały, że coraz mniej studentów wybiera kierunki studiów technicznych. Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym.
Natrafiłam ostatnio w Internecie na anonimowy cytat odnoszący się do [naszej polskiej] szkoły: „Człowiek uczy się przez całe życie, z wyjątkiem lat szkolnych”. Jestem pełna podziwu dla nieznanego autora, który tak krótko i dosadnie opisał szkolną rzeczywistość, która dotyczy przecież setek tysięcy, lepszych czy gorszych, uczniów w całym kraju.
Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Walki z Otyłością. Coraz częściej problem nadwagi i otyłości dotyczy młodzieży w wieku szkolnym, co wynika najczęściej ze zmiany trybu życia i ze zmiany nawyków żywieniowych. Według prognoz liczba otyłych dzieci i nastolatków w Europie osiągnie w 2010 r. 15 milionów, co oznacza, że jedno dziecko na dziesięcioro będzie otyłe.

