Reedukacja. pl - nowy wortal dla rodziców i nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjne Już od miesiąca działa serwis, którego celem jest stworzenie banku wiedzy na temat różnych trudności w uczeniu się – takich jak dysgrafia, dyskalkulia, czy dysleksja. Portal skierowany jest do nauczycieli i rodziców, którzy będą mogli pogłębić wiedzę na temat problemów, które nawet po zdiagnozowaniu, nadal są w Polsce bagatelizowane.
 
Baza materiałów i forum wymiany doświadczeń
Baza materiałów dydaktycznych tworzona jest przez ekspertów z dziedziny pedagogiki, w tym przez wykładowców uczelni wyższych. Dostęp jest bezpłatny i każdy może przyczynić się do jego rozwoju. "Pomysł stworzenia Reedukacja.pl to przede wszystkim efekt obserwacji zjawisk, które w negatywny sposób wpływają na rozwój naszego społeczeństwa. Aby temu zapobiec konieczna jest znajomość problematyki dysfunkcji, a także zgłębianie przez nauczycieli i rodziców zagadnień dotyczących przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci i młodzieży. Dzięki temu zwiększy się szansę na wczesne podjęcie stosownych działań, przy których nasz serwis będzie pełnił rolę doradczą" - tłumaczy Daniel Łazuga w wywiadzie udzielonym Polskiej Agencji Informacyjnej. Dodał, że jego celem jest stworzenie portalu społecznościowego, w którym użytkownicy będą mogli wymieniać się wzajemnie doświadczeniami. Według niego szczególnie ważne jest uświadomienie rodzicom, że samo zaświadczenie o dysleksji, dyskalkulii czy innym zaburzeniu, powinno być początkiem żmudnej i wymagającej pracy z dzieckiem.

Platforma Reedukacja.pl składa się z pięciu działów, w których znaleźć można objaśnienia terminologii związanej z podejmowaną problematyką, materiały dydaktyczne - ćwiczenia, testy oraz ciekawe porady, wybrane pozycje fachowej literatury tematycznej, listę konferencji i szkoleń, w tym informacje o studiach podyplomowych. Dodatkowo serwis umożliwia dostęp do ogólnopolskiej wyszukiwarki specjalistów, która zawiera aktualne dane kontaktowe m.in. do poradni pedagogiczno-psychologicznych oraz do pracowników naukowych zajmujących się omawianymi zagadnieniami. Zawartość merytoryczną tworzą specjalistyczne artykuły, w których można znaleźć informacje o dysleksji rozwojowej, ADHD, ADD, czy zaburzeniach mowy.
 
Cel działania
Przyczyny występowania problemów w nauce nie są do końca jednoznacznie określone. Po części są związane z komplikacjami w czasie ciąży oraz porodu, ale też mogą być efektem niewłaściwej edukacji dzieci, które mało czasu poświęcają na prace manualne, takie jak rysowanie czy wycinanie z papieru, oraz niechętnie sięgają po książki i słowo pisane. Niezależnie od powodów, widać doskonale, jak wiele można zmienić systematyczną i przemyślaną pracą z dzieckiem. Ale do tego potrzebna jest fachowa wiedza, dostęp do której jest bardzo utrudniony.

Reprezentująca wortal Anna Tchorzewska, w wypowiedzi dla PAP, podkreśla wyjątkowość serwisu Reedukacja.pl. Jak wyjaśnia, Internet zdominowany jest przez strony stowarzyszeń, towarzystw, fundacji, gabinetów terapii dziecięcej, publicznych i niepublicznych poradni pedagogiczno-psychologicznych oraz przez prywatne witryny internetowe osób mających wiedzę, doświadczenie i chęci do dzielenia się nimi. Do opracowań docierają jednak nieliczni, ponieważ domeny te najczęściej nie są pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych, co znacząco wydłuża drogę do nich. Nowy wortal ma zmienić tę sytuację. Oprócz tego będzie dostępny dla wszystkich zainteresowanych, szczególnie osób mieszkających w regionach, gdzie dostęp do specjalisty jest z różnych powodów utrudniony i wymiana doświadczeń z innymi osobami za pomocą takiej platformy może się okazać bezcenna.

(Na podstawie PAP - Nauka w Polsce)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie