Czego można nauczyć się z następującej historii: chuligan rozbija szybę w sklepie piekarza. Natychmiast robi się zbiegowisko. Niektórzy zaczynają pocieszać sklepikarza, że nic się przecież nie stało, nikt nie jest ranny. Wskazują nawet na pozytywne aspekty tego nieprzyjemnego zdarzenia. Tłumaczą, że zarobi szklarz, który przecież zaraz wstawi szybę…
Punkt przełomowy: o małych przyczynach wielkich zmian
„Tipping Point” nabyłem kilka lat temu na lotnisku JFK w Nowym Jorku. Jest to publikacja, którą powinien przeczytać każdy, kto zajmuje się komunikacją i edukacją społeczną. Mówi bowiem o tym, w jaki sposób małe, czasem nic nie znaczące zmiany powodują prawdziwe rewolucje w gustach konsumentów czy zachowaniach społecznych.
Edutainment na świecie (9): Food Dudes
Irlandzki program Food Dudes to przykład akcji prozdrowotnej, która na początku 2007 r. została wprowadzona w ponad trzech tysiącach irlandzkich szkół podstawowych. Rok wcześniej, jeszcze na etapie pilotażu, została uznana przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) za najlepszą akcję edukacyjną roku w obszarze promocji i ochrony zdrowia.
Filmowa edukacja Apple
Nauczanie poprzez film jest pomysłem firmy Apple na kształtowanie kluczowych umiejętności irlandzkich dzieci w zakresie komunikacji, pracy w zespole, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Realizowany z Ministerstwem Edukacji i Nauki projekt filmowy FIS („Films in School”) okazał się sukcesem i będzie teraz realizowany w 3500 podstawówkach.
Czy wiesz, że...
Kilkanaście miesięcy temu powstała prezentacja Karla Fischa i Scotta McLeoda "Did you know...?", która ze względu na swoją treść przyciągnęła na YouTube uwagę setek tysięcy internautów (zobacz: Kluczowe kompetencje, czyli czego nie uczą w szkole). W 2008 roku ujrzeliśmy polską wersję tej prezentacji wzbogaconą o polski kontekst i już obejrzało ją kilkadziesiąt tysięcy osób.
Dokąd zmierza Internet?
Żyjemy w epoce web 2.0. Cechami charakterystycznymi tego stadium rozwoju sieci są wyszukiwanie, sieciowe społeczności, media online, tworzenie kontentu, RSS, aplikacje sieciowe mashup i wiele innych. Ale czego możemy spodziewać się po sieci za 10 lat i później? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Richard MacManus w swoim blogu.
Społeczna odpowiedzialność interakcji
Czas przewartościować zasady komunikacji z konsumentami. Firmy powinny dostosować swoje strategie marketingowe do świata 2.0, w którym żyjemy. Subtelna i uczciwa interakcja z konsumentami jest dla firm niezwykle istotna, ponieważ już jedna opinia niezadowolonego klienta w popularnym blogu może wpłynąć na poziom przychodów firmy.


