Drobna zmiana sposobu finansowania szkół i najlepszych nauczycieli może przynieść wielkie zmiany w systemie oświaty. Wywiad Gazety Szkolnej z Lucjanem Pielą, profesorem Wydziału Chemii UW, który w latach 1993-1996 pełnił funkcje dziekana tego wydziału, członkiem Europejskiej Akademii Nauk oraz Belgijskiej Królewskiej Akademii Nauk.

Terminarz od maja do maja jest nieprzypadkowy. Sama książka ukazała się dopiero we wrześniu br., zatem tegoroczni maturzyści już nie będą mogli w pełni skorzystać z wytyczonego w publikacji kalendarza. Każdy rozdział zatytułowany nazwą miesiąca wnosi coś istotnego i warto wcześniejsze rozdziały przeczytać nawet, gdy po książkę sięgnie się w październiku lub później.
Co dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat. Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej i intensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniające przede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza strony zawierające gry online – pokazuje październikowy raport Gemius dla Fundacji Dzieci Niczyje „Dzieci aktywne online”.
Omawiając ze studentami problematykę wychowania przez pracę (wchodzi w zakres pedagogiki pracy), mam wątpliwości, czy we współczesnej szkole wychowanie przez pracę faktycznie ma miejsce. Dawniej było ono realizowane jako wychowanie politechniczne oraz poprzez prace społeczne na rzecz szkoły i środowiska (sadzenie lasów, pomoc przy sprzątaniu terenu, itp.).
Wakacyjny wypoczynek dzieci i młodzieży zawsze jest wdzięcznym tematem badań socjologów. Odpowiedź na pytanie, gdzie i jak wypoczywają najmłodsi, jest też zarazem odpowiedzią na pytania o stopień zamożności całego społeczeństwa, a także o pewne obyczaje i wzorce zachowań rodziców i opiekunów.
Badania, zrealizowane przez TNS OBOP dla RWE Stoen wykazały, że 82% respondentów chce oszczędzać energię elektryczną z powodów finansowych. Polacy nie są świadomi, że urządzenia wyłączone pilotem, a pozostające w trybie stand-by także pobierają energię i że roczny koszt ich użytkowania byłby dużo niższy, gdyby tylko wyłączyć je całkowicie z prądu.
Czy we współczesnym marketingu reklamodawca może być równocześnie twórcą i nadawcą własnej reklamy? Co jest korzystniejsze – skupić się na budowaniu dobrych relacji z tradycyjnymi mediami i zwiększać środki na zewnętrzne kampanie reklamowe, czy zamiast tego stworzyć własne media i kanały komunikowania się z odbiorcami? A może jedno i drugie?

