edukacja finansowaRynki finansowe mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek i społeczeństw. Globalny kryzys finansowy szybko i łatwo rozprzestrzenił się na cały świat. Jednym z powodów, dla których ma on tak szeroki zasięg, jest brak choćby podstawowej wiedzy konsumentów na temat racjonalnego gospodarowania własnymi finansami.
 

web 2.0Wdrażanie do funkcjonowania w społeczeństwie informacyjnym powinno rozpocząć się jak najwcześniej. Na każdym etapie życia, człowiek nabywa nowe umiejętności, które następnie wykorzystywane są w rozwijaniu kluczowych kompetencji, charakterystycznych dla danej społeczności. Im wcześniej rozpocznie się ten proces, tym szybciej przyniesie wymierne efekty.
 

debaty edukacyjneO nowoczesności, podobnie jak przyszłości i jakości edukacji, mówi i pisze dziś wielu. Polska szkoła zmienia się, ale czy we właściwym kierunku? Czy polska edukacja podnosi jakość uczenia się i jego organizowania w szkole? Czy zmienia się we właściwym zakresie? Takich pytań jest wiele, a odpowiedź jest oczywista: szkole potrzebna jest nowoczesność edukacji!
 

badania edukacyjneOstatnie raporty przynoszą ciekawe informacje na temat tego, które narzędzia są popularne w szkołach, a które nie i dlaczego. Uczniowie i nauczyciele często i chętnie sięgają po dostępne w sieci serwisy społecznościowe, ale z drugiej strony różnego rodzaju bariery – technologiczne i osobowe, przeszkadzają w szerszym wykorzystaniu ich w klasie szkolnej.
 

debaty edukacyjneW Katowicach realizowany jest pilotażowy program edukacyjny „Lekki jak piórko”. Dzięki niemu 22 uczniów klasy IIIa Szkoły Podstawowej nr 33, będzie przez najbliższe trzy lata uczyło się na co dzień z wykorzystaniem komputerów Classmate PC firmy Intel. Rozmawiamy z Elżbietą Bryl, która prowadzi w tym programie zajęcia z uczniami.
 

system oświatyNowa generacja „cyfrowych“ uczniów z ich potrzebami edukacyjnymi powinna przyczynić się do redefinicji nauczania. Rosnące znaczenie technologii w życiu młodych ludzi powinno być jasnym sygnałem dla kierujących szkołami i osób odpowiedzialnych za IT, że wykorzystanie nowych technologii w szkole powinno wychodzić daleko poza ściany pracowni informatycznej.

system oświatyGeniuszy w społeczeństwie jest około 0,8%, osób wybitnie utalentowanych 2–3%, wybitnie zdolnych około 12%. Zatem geniuszy i osób obdarzonych talentami wysokiej jakości jest razem około 15%. W skali klasy szkolnej może to być 5 uczniów, którzy posiadają talenty wysokiej jakości, możemy mieć także przyjemność pracy z geniuszem.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie