Dziewięciu na dziesięciu Polaków (91%) uważa, że warto się kształcić - wynika z sondażu CBOS. Tylko 7% ankietowanych mówi, że kształcić się nie warto, 2% nie ma zdania w tej sprawie. W 1988 roku - wyższym wykształceniem legitymowało się 1,8 mln Polaków. W 2007 r. - według GUS - 5,5 mln Polaków, czyli 16,5% całej populacji osób mających powyżej 13 lat.
Telewizja i multimedia nie dla maluchów
Naukowcy amerykańscy opublikowali wyniki badań, z których wynika, że
każda godzina spędzona przez najmłodsze dzieci (od 2 do 48 miesięcy)
przed włączonym telewizorem, także w towarzystwie ich rodziców, opóźnia
rozwój narządu mowy. Rodzice mniej mówią do swoich małych dzieci, a te
w rezultacie rzadziej gaworzą i później uczą się mówić.
Przedsiębiorczy olimpijczycy
4 czerwca br. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbyła się Gala
Olimpiady Przedsiębiorczości. W obecności wiceminister Krystyny
Szumilas (MEN) laureatom i ich opiekunom merytorycznym uroczyście
wręczono nagrody rzeczowe i stypendia. Czekają na nich ponadto
specjalne uprawnienia i indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w
Polsce.
Matematyka na pikniku
Dzisiaj nowoczesne komputery są już praktycznie w każdej szkole.
Uczniowie mają dostęp do internetu, chętnie korzystają z interaktywnych pomocy naukowych, które pozwalają lepiej zrozumieć
matematykę. Międzynarodowe testy PISA ujawniają jednak poważne braki w
wykształceniu matematycznym polskiej młodzieży. Jak uczyć matematyki
dzisiejszego, cyfrowego ucznia?
Aktywność obywatelska młodzieży w praktyce
14 czerwca osiemdziesiąt szkolnych zespołów z całej Polski
zaprezentuje swoje projekty zrealizowane w ramach Centrum
Edukacji Obywatelskiej. Fundacja organizuje szereg programów, w których
młodzi ludzie zmieniają rzeczywistość wokół siebie, a także w praktyce
kształtują świadomość obywatelską i tworzą podwaliny społeczeństwa
obywatelskiego.
Wirtualne planowanie kariery
W maju w jednej ze szkół wyższych w
Częstochowie odbyła się konferencja na temat przyszłości poradnictwa zawodowego. Można było
usłyszeć kilka naukowych głosów sceptycznie nastawionych wobec
nowoczesnych technologii i ich wykorzystania w tej branży. Pośród
profesorskich wątpliwości utonęło niestety kilka ważnych i dobrych referatów
praktyków.
Po radę do mentora
Podczas recesji studenci mają wiekszą niż zazwyczaj potrzebę bycia wspieranymi, otrzymywania konkretnych porad i sugestii związanych z karierą i przyszłością zawodową. Międzynarodowy Uniwersytet z Monako (International University of Monaco - IUM) znalazł na to sposób. Szkoła od pięciu lat wychodzi studentom na przeciw z inicjatywą Mentorship Programme.
Ostatnie komentarze
Też pozdrawiam.