5249 – tyle razy tylko w sierpniu dzieci i młodzież kontaktowali się z telefonem zaufania 116 111 prowadzonym przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. W tym samym okresie konsultanci i konsultantki podjęli 60 interwencji ratujących zdrowie i życie. Dzieci i młodzież rozmawiali najczęściej o zdrowiu psychicznym i relacjach rówieśniczych. Od początku 2023 roku interwencji było już 587, a kontaktów ponad 38 tysięcy. Stoimy na progu nowego roku szkolnego, który jest źródłem wyzwań i stresów zarówno dla dzieci, jak i rodziców. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę apeluje do MEiN o szerokie informowanie dzieci i rodziców – także w szkołach – o telefonie zaufania 116 111, by dzieci i młodzież wiedzieli, że nie są sami i zawsze jest ktoś, kto słucha.

Czy dziecko może wydać kieszonkowe na wszystko, co chce? Jak rozmawiać z nim o oszczędzaniu pieniędzy i zasobów? Gdzie przechowywać jego pieniądze – w skarbonce czy na koncie rodzica? Dzięki nowym kartom do rozmowy tematy dotyczące pieniędzy – tak dziecka, jak i Twoich, będą łatwiejsze.

W Szkole Dobrostanu Fundacji Szkoła z Klasą ważne są prawdziwe relacje, oparte na zaufaniu. Liczy się też dbałość o małe rzeczy, które dużo znaczą: od uważnego wysłuchania odpowiedzi na pytanie "jak się masz?", po chwile nieskrępowanej radości robienia czegoś wspólnie, w przyjemnej atmosferze. Dobrostan oznacza też dawanie sobie, nauczycielom i nauczycielkom, ale też uczniom i uczennicom, przestrzeni na zatrzymanie się, refleksję, przyzwolenie na gorsze dni i trudne momenty, dzielenie się inspiracjami i energią. Dobrostan to też udzielanie sobie nawzajem wsparcia. Szkoła nie jest samoistną wyspą, a my w Fundacji Szkoła z Klasą jesteśmy dla Was, bo zależy nam na edukacji, nauczycielach i nauczycielkach, uczniach i uczennicach.

Sztuczna inteligencja może już dorównać jednemu procentowi najlepszych wyników w standardowym teście kreatywności - dowiodły badania naukowców z amerykańskiego University of Montana.

fot. Adobe Stock

Obok wielu rodzajów inteligencji na pewnym etapie życia dziecka pojawia się inteligencja finansowa. I można ją rozwijać - już od etapu przedszkolnego, kiedy dziecko zaczyna mieć do czynienia z pieniądzem.

Turystyka i krajoznawstwo w szkolnej praktyce to wciąż niedocenione „dziecko”. Dla jednych konieczność, dla drugich być może fanaberia. W rękach nauczyciela może być jednak świetnym narzędziem umożliwiającym poznanie historii, krajobrazu, przyrody, kultury, gospodarki – i niemal każdej innej dziedziny życia – w sposób wieloaspektowy, pożyteczny, zindywidualizowany. Współczesna turystyka i krajoznawstwo mogą być sposobem poznawania świata, przyrody, ludzi, kultury, a ponadto daje możliwość relaksu, regeneracji zdrowia.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie